ایران و جهان

شرط ریشه کنی ویروس کرونا/الگوی مراجعه بیماران تغییر کرده است


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: این مهم نشان دهند تغییر الگوی متفاوت بیماری کووید ۱۹ است.

وی افزود: الگوی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا تغییر پیدا کرده و بیماران با حال وخیم‌تری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، این موضوع علاوه بر فشار مضاعف بر دوش کادر درمان، مدت درمان مبتلایان را نیز افزایش خواهد داد.

زالی با بیان اینکه امروز ۳۲۴ مورد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ۸۸ مورد جدید در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند خاطرنشان کرد: در بخش مراجعان کلی به بخش‌های بهداشتی و درمانی شاهد ۶ درصد رشد عمومی و در بیمارانی که در بخش‌های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و شش درصد رشد داشته ایم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از ۵۲۱ بیمار مرخص شده در بیمارستان‌های تهران خبر داد و افزود: مدت اقامت بیماران افزایش یافته که نشان دهنده الگوی متفاوت بستری بیماران است.

زالی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تغییر الگوی رفتاری زندگی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، چهره زندگی مردم در کلان شهرها متفاوت‌تر خواهد شد و مردم غالباً زندگی شبانه را تجربه می‌کنند.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر فرصت مناسبی برای تغییر روند ترددها ست به شکلی که پیشنهاد می‌کنیم برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند. این اقدام در میزان ترددها، بار ترافیک و حمل و نقل عمومی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

زالی دورکاری، استفاده از خدمات دولت الکترونیک و پتانسیل فضای مجازی را بهترین راهبرد برای کاهش ترددها و حضور فیزیکی مردم و کارکنان دولت برای ریشه کنی کرونا دانست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا