ایران و جهان

شرط استمرار بازگشایی کسب و کارها در تهران/ وضعیت کرونا


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، با اشاره به کاهش نسبی آمار کرونا طی روزهای در تهران، افزود: میزان بستری‌ها نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بستری‌های جدید حدود منفی ۱.۷ کاهش وجود داشته، اما آنچه مهم است اینکه شرایط اپیدمی در تهران و سایر کلانشهرها باید کماکان شکننده و ناپایدار تلقی شود.

زالی تاکید کرد: هر گونه تغییر رفتار و یا تقلیل مداخلات بهداشتی می‌تواند با توجه به نمای بسیار شناور و پر فراز و نشیب ویروس تغییرات جدیدی را ایجاد کند، بنا بر این برای حفظ شرایط موجود و تقلیل بیماران بستری ما نیازمند حفظ شرایط هستیم.

وی با عنوان این مطلب که شهر تهران همچنان جز شهرهای پرمخاطره تلقی می‌شود، افزود: استمرار بازگشایی مراکز به صاحبان کسب و کارها بر می‌گردد و اگرچه بخش زیادی از اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما به نظر می‌رسد مواردی در شهر تهران وجود دارد که پروتکل‌های بهداشتی در آنها به صورت کمرنگ مورد توجه قرار می‌گیرد که این کار هم صاحبان مشاغل و هم مردم را می‌تواند با آسیب شدید روبرو کند.

زالی از کسانی که در حال حاضر به کسب و کارهای خود بازگشته‌اند، درخواست کرد که نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌ها بهداشتی توجه لازم را داشته باشند تا بتوان شرایط استمرار فعالیت‌های تجاری را فراهم کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: هر گونه تغییر در رفتار ویروس می‌تواند شرایط فعلی ما را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین کما فی سابق استمرار شرایط بهداشتی و عدم تلقی پایان اپیدمی در شهر تهران را باید به عنوان یک مسئله جدی مدنظر قرار دهیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا