ایران و جهان

سفیر ایران: «صدای واحد» اروپا در حمایت از برجام، «عمل واحد» شود


به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز اسماعیلی در کنفرانس ویدئویی وزیر امور خارجه کرواسی با سفرای غیر اروپایی مقیم این کشور که عصر دوشنبه و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد؛ گفت: چنانکه مؤسسان اتحادیه اروپایی تاکید کرده‌اند، این اتحادیه با هدف تقویت چندجانبه گرایی، تأمین منافع مشترک و حل اختلافات و بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی ایجاد شد. شرایط امروز جهان ما، نشانه درستی این هدف گذاری است.

سفیر ایران به شعار دولت کرواسی در ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی مبنی بر اروپای قوی در جهان پر از چالش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تحقق اتحادیه «اروپایی قوی در جهان پر از چالش» حمایت می‌کند و نقش مهم رئیس دوره‌ای را در این جهت ارج می نهد.

وی به موضوع برجام و خروج یکجانبه ایالات متحده امریکا اشاره و افزود: نقش اتحادیه اروپایی در تحقق برجام و در حمایت سیاسی از آن مثبت بوده است. اما این صدای واحد باید به عمل واحد در اجرای توافق برجام تبدیل شود که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل نیز از آن حمایت می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: تنها در این صورت است که، اتحادیه اروپا می‌تواند تکیه گاهی مطمئن برای دیپلماسی، صلح و همکاری در جهان باشد.

سفیر کشورمان در زاگرب ادامه داد: رویکرد یکجانبه گرایانه در روابط بین الملل، فقط مشکلات و بحران‌ها را بیشتر می‌کند، مگر اینکه اراده جمعی در توافقات بین المللی مورد احترام قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: صلح و امنیت در خاورمیانه برای کرواسی مهم است و بر این اساس از هر ابتکاری در این زمینه حمایت می‌کنیم.

گردان گرلیچ رادمان افزود: معتقدم صلح جایگزینی ندارد. احترام به یکدیگر و تعهدات بین المللی مهم است و وظیفه همه ما تقویت فرایندهای صلح آمیز است.

وی به وقوع زلزله اخیر در زاگرب و شیوع بیماری کرونا اشاره و از اعلام همدردی تمام کشورها از جمله ایران و همچنین مساعدتهای کنسولی برای بازگشت اتباع کرواسی به کشورش تشکر کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا