ایران و جهان

سازمان جهانی بهداشت در تحریم ها علیه ایران دخالت کند


به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی، بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط تصویری با شبکه خبر، به ارائه گزارشی از نشست ویدئو کنفرانس وزرای بهداشت عضو سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و افزود: در گزارش بنده، موضوعات و مباحث مختلفی ارائه شد که از جمله آنها می‌توان به غربالگری بیماران کرونا در کشور اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه در مرحله اول غربالگری توانستیم ۷۸ میلیون نفر و در مرحله دوم نیز ۲۲ میلیون نفر را غربالگری کنیم، گفت: این غربالگری به عنوان یک مدل موفق جهانی شناخته می‌شود.

نمکی با اشاره به درمان رایگان بیماران کووید ۱۹ در ایران، افزود: این درمان برای همگان از جمله اتباع خارجی نیز رایگان بود.

وزیر بهداشت با اشاره به سال ۲۰۲۰ به عنوان سال ماماها و پرستاران، گفت: باید از این افراد و کسانی که در خانه‌های بهداشت در مقابله با کووید ۱۹ خدمت می‌کنند، محافظت شود.

نمکی ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد، درخواست ما از سازمان جهانی بهداشت برای دخالت در تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورهایی بود که در اثر آن برای تهیه واکسن و دارو دچار مشکل می‌شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این نشست، جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت، اعلام و رفتار آمریکا در تضعیف این سازمان را محکوم کردیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا