ایران و جهان

روزمرگی سمّ مهلک برای مجلس یازدهم است/ مجلس لاریجانی راهبرد نداشت


احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجلس یازدهم با توجه به مطالباتی که مردم به جدیت آن را دنبال می‌کنند و زندگی مردم را متأثر کرده است، باید به سمت تغییر ساختارهای اقتصادی و زیرساخت‌های اقتصادی کشور گام بردارد، گفت: مجلس یازدهم باید به سمت واقعی شدن اقتصاد حرکت کند.

وی افزود: اقتصاد رانتی و اقتصادی که مبتنی بر روابط است، باید برچیده شود. کارکرد اقتصادی ما نشان می‌دهد که به دست آوردن ثروت بدون زد و بند با ساختارهای قدرت امکانپذیر نیست و تنها راهکار مقابله با این رانت، تکیه بر عمومی و مردمی کردن اقتصاد است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: امروز مسکن به عنوان پیشران حرکت اقتصادی کشور می‌تواند ایفای نقش نماید، لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص انجام شود تا بتوانیم این صنعت را رو به جلو ببریم. این اقدام، خواستِ آحاد جامعه برای به دست آوردن رفاه حداقلی است. طبیعی است این مهم با تغییر در سیاست‌های اداره کشور امکانپذیر است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با مناسبات ۲۰ سال پیش کشور را اداره کنیم. گفت: باید تغییرات اساسی در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی کشور رخ دهد. مجلس باید از روزمرگی و انفعال پرهیز کند، قابل قبول نیست که عده‌ای بر کرسی نمایندگی بنشینند اما منتظر باشند و ببینند چه اتفاقی رخ خواهد داد و خود برنامه مستقلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: مجالس تحت مدیریت لاریجانی فاقد راهبرد بودند. تنها راهبرد این مجالس، ساقط کردن دولت احمدی‌نژاد بود. با پایان دولت احمدی‌نژاد، مجلس راهبردی نداشت و دچار روزمرگی شد. مجلس یازدهم باید تلاش کند از روزمرگی و غفلت پرهیز نماید.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه حفظ وضع موجود سمِ مجلس یازدهم خواهد بود، گفت: در صورت تلاش مجلس یازدهم برای حفظ وضع موجود، کارنامه مجلس یازدهم نیز مشابه مجلس دهم با عملکرد آقای روحانی گره خواهد خورد و مردم همان گونه که در مورد مجلس دهم قضاوت کردند، در مورد مجلس یازدهم نیز قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: اساساً تمام تلاش‌ها باید در راستای تحقق خواست مردم و تغییر در سطوح مختلف اداره کشور باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا