ایران و جهان

درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خلأقانونی نداریم/مجلس نظارت کند


به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: بازنشستگان، گردانندگان دیروز چرخ‌های مملکت هستند و باید به وضعیت معیشتی آنان توجه شود.

وی ادامه داد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرد تا حقوق بازنشستگان و شاغلان را متناسب‌سازی کند اما دولت به آن توجه نمی‌کند و باید طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که به امضای ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، در صحن علنی مطرح شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به بهانه اصل ۷۵ کنار گذاشته شده است و انتظار ما این است که این طرح هفته آینده اعلام وصول شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون وجود دارد و بر اساس آن دولت موظف است همسان سازی را ظرف ۳ سال انجام دهد، بنابراین باید شما بر نحوه اجرای این قانون نظارت کنید تا به صورت کامل و در موعد مقرر اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر بازه زمانی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از ۳ سال به ۲ سال بار مالی داشته و غیرقابل طرح است، اظهار داشت: قانون همسان سازی بازنشستگان باید توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود و بنابراین مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا