ایران و جهان

توضیح روابط عمومی مجلس درباره تصویر ادعایی از فیش حقوقی نمایندگان


به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی درمورد مطلبی تحت عنوان «تصویر فیش حقوقی مجلسی‌ها» ارائه کرد. این توضیحات به شرح ذیل است:

اشتباهات اساسی یک رسانه در محاسبه حقوق مجلسی‌ها

در پی انتشار گزارشی خلاف واقع با عنوان «تصویر فیش حقوقی مجلسی‌ها» در یکی از رسانه‌ها و بازنشر آن در فضای مجازی، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی با انتشار توضیحاتی بر انطباق حقوق نمایندگان با قانون نظام هماهنگ پرداخت، برابری حقوق ماهیانه آنان با هم‌طرازانشان در دیگر دستگاه‌ها و بارگذاری دریافتی نمایندگان در سامانه سازمان اداری و استخدامی وفق قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد. متن این توضیحات به این شرح است:

۱. پرداخت حقوق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت به کارکنان دولت است.

۲. سرشکن کردن هزینه‌های مجلس شورای اسلامی بر تعداد نمایندگان، روش درستی برای محاسبه حقوق ماهیانه نمایندگان نیست.

۳. نمایندگان حداکثر مانند همطرازان خود در سایر قوا و دستگاه‌ها حقوق دریافت می‌کنند.

۴. آنچه در گزارشی با عنوان “تصویر فیش حقوقی مجلسی‌ها” آمده، تصویری صحیح و واقعی نیست؛ به خصوص که نقل و تخمین اعداد و ارقام به صورت جسته و گریخته صورت گرفته و از صحت و اتقان محاسباتی برخوردار نیست.

در پایان یادآوری این نکته ضروری است که به دنبال انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران دستگاه‌ها در خرداد ۹۵، نمایندگان مجلس دهم در قانون برنامه ششم راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات و مدیران کشور را به تصویب رساندند تا با اجرای این حکم قانونی، مردم هر ماه از طریق سامانه اینترنتی از میزان حقوق دریافتی هر یک از مدیران کشور مطلع شوند. لذا با ابلاغ قانونی صورت گرفته، حقوق و دستمزد تمامی نمایندگان ملت نیز در سامانه مربوط که در سازمان اداری و استخدامی دایر است، بارگذاری می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا