ایران و جهان

تغییر شاخص‌های برگزاری المپیاد استعدادهای برتر با هدف المپیک


حسن رنگرز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پیرو اولین و دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور که طی دو سال گذشته برگزار شدند، برگزاری سومین دوره این مسابقات در سال جاری در برنامه اداره کل توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش قرار دارد، توضیحات لازم در مورد چگونگی برگزاری این دوره بازی‌ها را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های مربوط به المپیاد استعدادهای برتر برای برگزاری سومین دوره این بازی‌ها تغییر کرده است، گفت: دو دوره پیشین المپیاد استعدادهای برتر و فرصت و تهدیدهای آنها بررسی شده است. با نتیجه به دست آمده از آسیب شناسی صورت گرفته، مسابقات امسال متفاوت برگزار خواهد شد.

رنگرز تا تاکید بر اینکه در برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر به سمت کیفی گرایی حرکت خواهیم داشت، تصریح کرد: المپیک ۲۰۲۴ پاریس، المپیک جوانان ۲۰۲۲ سنگال و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین رویدادهایی هستند که حضور موفق در آنها سیاست ما را در برگزاری المپیاد امسال تعیین می‌کنند.

سرپرست اداره کل توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش در توضیح تکمیلی این موضوع تاکید کرد: دو دوره پیشین المپیاد استعدادهای برتر با حضور حداکثری فدراسیون‌ها و رشته‌ها برگزار شد طوریکه در اولین دوره این بازی‌ها ۳۷ فدراسیون در ۷۸ رشته همکاری داشتند و ۳۸ فدراسیون در ۹۹ رشته هم برگزار کننده دومین دوره بازی‌ها بودند اما اولویت ما برای برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر، حضور رشته‌هایی است که بتوانند برای یکی از سه رویداد موردنظر یعنی المپیک تابستانی، المپیک جوانان و بازی‌های آسیایی کسب سهمیه کرده یا صاحب عنوان شوند.

وی با بیان اینکه لحاظ کردن شرایط اقتصادی کشور بی تأثیر در این تصمیم گیری نبوده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۲۴ فدراسیون در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر امسال مشارکت خواهند داشت.

رنگرز در مورد زمان برگزاری این دوره بازی‌ها عنوان کرد: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ۳۰ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه سال گذشته برگزار شد اما در مورد زمان برگزاری سومین دوره بازی‌ها هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ایم. مردادماه، اوایل شهریورماه و هفته ابتدایی مهرماه زمان‌های پیشنهادی است.

«سعادتمند که سال گذشته مدیریت اداره کل توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی را بر عهده داشت طرحی مبنی بر بین المللی کردن المپیاد استعدادهای برتر ارائه کرد و اینکه دوره جدید این بازی‌ها با حضور ۸ کشور خارجی برگزار خواهد شد. این طرح قابل اجراست؟»، رنگرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: فعلاً که به خاطر بحران کرونا تا سپتامبر هیچ رویدادی در سطح بین‌المللی برگزار نمی‌شود. در کل بعید است که المپیاد استعدادهای برتر جنبه بین المللی بگیرد. فقط اینکه با آسیب شناسی که داشته ایم سعی در برگزاری کیفی این بازی‌ها داریم و اینکه بتوانیم نخبه‌های شناسایی شده را در قالب برنامه‌های نگه داشت تحت حمایت خود قرار داده و برای رویدادهای بین المللی آماده کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا