ایران و جهان

بازگشایی مدارس در مناطق سفید و صرفا برای رفع اشکال خواهد بود


به گزارش خبرنگار مهر، این روزها دانش آموزان و معلمان میان صحبت‌های مسئولان آموزش و پرورش چرخ می‌خورند تا تکلیف چگونگی پایان یافتن سال تحصیلی را متوجه شوند.

گرچه پیشتر خبر می‌رسید که از ۲۷ اردیبهشت مدارس قرار است در مناطقی که به لحاظ شیوع ویروس کرونا سفید اعلام شده اند، باز شود اما امروز حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان تقسیم کشور به سه منطقه قرمز، زرد و سفید و یا کم خطر و با بیان اینکه امروز ۱۵۸ شهرستان کشور جز منطقه سفید و یا کم خطر هستند، گفت: امروز هم تصمیم گرفتیم از هفته آینده مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی که مایلند بروند اشکالات‌شان را از معلمین عزیزشان سوال کنند، گشوده شود و البته الزامی نیست.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان احتمال بازگشایی مدارس روی میز بازگشت بر چالش‌های بازگشایی مدارس آنطور که مسئولان آموزش و پرورش تا پیش از این مصوبه درباره اش سخن می‌گفتند، نوشت و پیشنهادهایی در این گزارش ارائه شد از جمله اینکه در صورت بازگشایی مدارس، حضور دانش آموزان اجباری نباشد. حال به نظر می‌رسد با این مصوبه نظر این ستاد بر این است که حتی در مناطق سفید هم شرایط برای بازگشایی مدارس و گردهمایی تعداد زیادی دانش آموز مهیا نیست و عملاً همین رخ خواهد داد که در یک ماه اخیر شاهد هستیم و در مناطق روستایی و عشایری که تعداد محدودی دانش آموز وجود دارد بعضاً معلمان با حفظ فاصله اجتماعی و در فضای بیرون از کلاس، برای دانش آموزان کلاس‌های رفع اشکال می‌گذارند.

هر چند با این مصوبه هنوز مشخص نیست تکلیف حضور معلمان در مدارس آیا اجباری خواهد بود و اگر چنین است این اجبار با چه تمهیداتی پیگیری می‌شود.

از سوی دیگر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه همین جلسه مهمترین دغدغه خانواده‌ها را بازگشایی مدارس دانست و افزود: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که اولویت اول ما سلامت دانش آموزان است، لذا کاری که با پروتکل‌های بهداشتی ناسازگار باشد انجام نمی‌دهیم.

وی در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان، اظهار کرد: امتحانات از تمام محتوای درسی خواهد بود؛ بنابراین تا هر زمان که لازم باشد برای ادامه آموزش برنامه‌ریزی خواهیم کرد. اولویت ما برگزاری حضوری امتحانات است، اما اگر این امکان وجود نداشته باشد امتحانات را غیرحضوری برگزار می‌کنیم.

با توجه به تصمیم جدید ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس به معنای فرایندی همه گیر و قطعی اعلام نشده است وبه نظر می‌رسد آموزش‌ها همچنان در فضای مجازی پیگیری خواهد شد و صرفاً مدارس برای رفع اشکال دانش آموزان باز خواهد شد. همین عدم الزامی بودن حضور دانش آموزان در مدارس و حتی در مناطقی که سفید اعلام شده است نشان می‌دهد اولویت برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی به صورت حضوری که مورد نظر وزیر آموزش و پرورش است همچنان مجوز ستاد ملی کرونا را ندارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا