ایران و جهان

اختلافات داخلی در آمریکا بر سر فشار علیه ایران بالا گرفت


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال، «نورمن راول»، مشاور ارشد لابی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که طی چند سال گذشته تلاش‌های برای فشار بر ایران را در آمریکا دنبال می‌کرد، حال از سیاست‌های تحریمی ایران همزمان با شیوع کرونا انتقاد کرد.

این مأمور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به تازگی از جامعه بین المللی خواسته است تا هرکاری را برای دسترسی مردم ایران به تجهیزات و ملزومات پزشکی را فراهم کند.

این درخواست راول با نوشتن مقاله‌ای در پایگاه «نیشن» اعلام شده است.

راول پیش از این جمله کسانی بود که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در جلوگیری از تعامل و تجارت شرکت‌های داروسازی با ایران حتی به صورت قانونی داشت و از روابط این شرکت‌ها با ایران نیز تحت عنوان سیاست فشار حداکثری جلوگیری می‌کرد.

این در حالی است که اقدامات لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در واشنگتن همزمان با تشدید فشارها و گسترش تحریم‌ها علیه ایران با وجود شیوع کرونا همچنان ادامه دارد.

نورمن راول با فاصله گرفتن از سیاست‌های لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در مقاله تازه منتشر شده خود از جامعه بین المللی خواسته است تا شرایط انتقال تجهیزات پزشکی به ایران را تسهیل کنند.

با توجه به سیاست متفاوت این عضو لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با این لابی، به نظر می‌رسد که اختلافات در آمریکا بر سر نتایج سیاست فشار حداکثری علیه ایران بیش از پیش تشدید و عمیق‌تر شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا