ایران و جهان

ابلاغ پروتکل بهداشتی به اصناف/خطر کرونا در تهران هنوز وجود دارد


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازگشایی‌ها در تهران مانند سایر استان‌ها در تعامل ستاد ملی رخ خواهد داد و در خصوص آرایشگاه‌ها نیز همانند سایر اصناف پروتکل‌هایی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

زالی با اشاره به اینکه با امواج جدیدی از بازگشایی‌ها در کلان شهرها مواجه هستیم و همچنان خطر ابتلاء وجود دارد گفت: از شهروندان می‌خواهیم بیش از گذشته ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند و ما در تهران هنوز اعلام کاهش خطر نکرده‌ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: هنوز تغییر محسوسی برای لغو پروتکل‌ها اتفاق نیافتاده و کما فی السابق تهران به عنوان شهر آلوده تلقی می‌شود و باید اصرار جدی بر رعایت پروتکل‌ها داشته باشیم و از هر حضور و تردد غیر ضروری اجتناب کنیم چرا که هر حضور خطر و ریسک ابتلاء را با خود به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۹۲ بیمار در بخش‌های عادی و ۸۱ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های پایتخت بستری شده‌اند و میزان ۳۸۲ نفر هم در این مدت از بهبود یافته و از بیمارستان‌های مرخص شده‌اند که تفاوت چشمگیری با روزهای قبل ندارد.

زالی گفت: اگر بخواهیم دقیقاً بین آمار استان‌ها و شهر تهران یک همخوانی برقرار کنیم و ارتباط آن را بررسی کنیم نیاز به تحلیل در ۱۰ روز آینده داریم که ببینیم تغییراتی که در استان‌ها دیده می‌شود در تهران نیز وجود دارد یا خیر.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا