ایران و جهان

گردش و تجمع مردم در بوستان ها زنجیره انتقال کرونا را فراهم می کند


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی، بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد هوایی مبادی ورودی و خروجی و دیگر معابر پایتخت، که با حضور معاون عملیات ثارالله و فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران صورت گرفته بود، اظهار داشت: متأسفانه بررسی‌های میدانی ما در برخی بوستان‌ها نشان دهنده این بود که تردد مردم در بخش‌های مرکزی و جنوبی تهران دارای ریتم غیر قابل قبولی است و شاهد برگزاری تجمع و گردش مردم بودیم.

زالی افزود: بخشی از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند و باید تاکید کنیم که این ویروس درصد کشندگی بالایی دارد بنابراین، این ساده انگاری دلیل بر شجاعت افراد نیست.

وی در ادامه عنوان داشت: اماکنی که به طور بالقوه امکان تمرکز جمعیتی در آنها وجود دارد مثل سینما، نماز جمعه و فرهنگسراها تعطیل شده‌اند، اما موردی که در این زمینه از اهمیت برخوردار می‌باشد این است که مردم باید همکاری کنند و نباید سهل انگارانه برخورد شود، چرا که این مسئله فقط بر فرد اشکال وارد نمی‌کند بلکه زنجیره ویروس در اجتماع تأثیر می‌گذارد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: پیشنهاد ما این بوده که بوستان‌ها و پارک‌هایی را که امکان مقابله با ورود افراد را دارند این کار را انجام دهند ولی برخی بوستان‌ها در بافت شهری تنیده شده‌اند و مرز جدا کننده ندارند که در این مورد مردم باید همکاری کنند و تمام ظرفیت‌هایی که برای تجمع افراد وجود دارد به حداقل برسد.

زالی بیان داشت: در تهران برای جلوگیری از تجمعات توسط استانداری و شهرداری و ستاد مقابله با کرونا تصمیمات خوبی گرفته شده اما مردم مهم‌ترین ابزارهای کنش گر این موضوع هستند و باید اقدامات بازدارنده بیشتر برای کسانی که به توصیه‌ها توجه ندارند در نظر گرفته شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا