ایران و جهان

کشف ۲۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر در تهران ظرف ۲۰ روز گذشته


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین رحیمی با اشاره به انهدام یک باند بزرگ مواد مخدر در تهران اظهار کرد: همکاران در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر، با پیگیری شبانه‌روزی دو ماهه، موفق به انهدام یک باند بزرگ و پیچیده قاچاق مواد مخدر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: این باند، مواد مخدر را از مرزهای جنوب شرق و شرق کشور و با شگردهای خاص و ویژه وارد پایتخت می‌کرد که با انهدام آن در روز گذشته، بالغ بر یک تن و ۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از آنها کشف شده و چهار نفر از اعضای این باند بزرگ و بین‌المللی بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با انهدام هفت باند بزرگ مواد مخدر، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده که این رقم کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ افزایش داشته است.

این مقام انتظامی ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان مواد مخدر متذکر شد: پلیس با تمام توان و اشراف اطلاعاتی خوب در سال ۹۹ نیز با باندهای مواد مخدر و خرده‌فروشان مواد افیونی مبارزه بی‌امانی خواهد داشت.

رحیمی درباره آزاد شدن تعداد زیادی از معتادان متجاهر که در این روزها منجر به شکایت و گله شهروندان تهرانی شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا و به این دلیل که به این معتادان نیز لطمه‌ای وارد نشود، حدود ۷ هزار نفر از آنها در اسفند ماه آزاد شدند؛ این موضوع مشکلاتی را برای مردم پایتخت ایجاد کرد و پیگیر هستیم که این افراد را برگردانیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ متذکر شد: البته در مرکز مهر سروش که بیش از ۶۰۰ معتاد در حال بازپروری هستند، حتی یک نفر را آزاد نکردیم و هیچ شخصی نیز در مرکز مذکور دچار بیماری کرونا نشد.

وی با بیان اینکه مرکز مهر سروش زیر نظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حال فعالیت است، بیان کرد: افرادی که در این مرکز در حال بازپروری هستند در یک حرکت جهادی، روزانه ۱۰ هزار ماسک را با رعایت تمام اصول بهداشتی تولید می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: در رابطه با جمع‌آوری معتادان، از ابتدای سال پیگیری کردیم و جلساتی در استانداری و وزارت بهداشت تشکیل شده اما تاکنون منتج به نتیجه نشده؛ منتظریم اجازه جمع‌آوری آنها را بدهند و آمادگی کامل برای این کار داریم، وجود این معتادان در برخی خیابان‌ها و مراکز ممکن است زمینه وجود برخی مشکلات و بیماری‌ها را فراهم کند.

رحیمی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش کشف جرایم و بازداشت مجرمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، روی داده، عنوان کرد: در همین مدت شاهد افزایش ۱۲ درصدی وقوع جرم مخصوصاً در جرایم خرد بوده‌ایم البته تهران بزرگ از نظر افزایش جرم در کشور، در رتبه سی‌ام قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تمام توان خود را برای مبارزه با جرایم خواهیم گذاشت، تصریح کرد: کلیپی از یک خانم در فضای مجازی پخش شد که این شخص در یکی از خیابان‌های تهران، در حال انجام رفتار و اعمال ناشایستی بود که بلافاصله وی با کار اطلاعاتی شناسایی و بازداشت شد و متأسفانه مشخص شد که دچار مشکل روحی و روانی بوده و اکنون نیز برای بررسی وضعیت در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا