ایران و جهان

کرونا هنوز در تهران کنترل نشده/نگران موج دوم بازگشت مسافران هستیم


به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا زالی، با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه ای برای جمع آوری معتادین در سطح شهر اندیشیده شده است، اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران اقدامات مؤثری در حال اجراست.

وی ادامه داد: نیازهای اساسی و اعتباری لجستیکی توسط ستاد مقابله با کرونا در حال طراحی و اجراست.

زالی با بیان اینکه تردد معتادین در سطح شهر می‌تواند مشکلات جدی و ملی برای از کنترل خارج شدن ویروس کووید ۱۹ ایجاد کند، تاکید کرد: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا انجام خواهد شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: معتادان به دلیل انجام رفتارهای پرخطر و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی می‌توانند خود و سایرین را در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار دهند.

وی با بیان این مهم که برخی از معتادین نیز به دلیل نداشتن محل اقامت مشخص و دائم زمینه ابتلاء به کرونا را بالا می‌برند، افزود: این افراد به دلیل چرخش در نقاط مختلف شهر و عدم رعایت اصول در خانه ماندن می‌توانند چرخه بیماری را گسترش دهند.

زالی، ضرورت مداخلات جدی تر از سوی سازمان شهرداری و نیروی انتظامی را خواستار شد و توضیح داد: تاکنون اقدامات مؤثری از سوی این نهادها انجام شده ولی بدیهی است برای انجام اقدامات تکمیلی باید رویکردهای جدی تری در دستور کار قرار بگیرد.

تأمین اعتبارات برای فراهم کردن زمینه‌های لجستیکی برای کنترل و قطع زنجیره کرونا از طریق معتادان یکی دیگر از مواردی بود که زالی مورد توجه قرار داد و افزود: کنترل تردد معتادین در سطح شهر به هیچ عنوان نباید به زمان سپرده شود و سریعاً باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

زالی درباره شیوع کرونا در شهر تهران، خاطرنشان کرد: تهران هنوز به شرایط مطلوب کنترل کرونا نرسیده و این مهم نیازمند بررسی‌های بیشتر در روزهای آتی خواهد بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اگرچه شتاب شیوع کرونا در تهران کمی کند شده ولی هنوز به حد قابل قبول نرسیده و هنوز هم شاهد مراجعه مردم به اورژانس‌ها و مراکز درمانی برای درمان کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته توضیح داد: تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید ۱۹ قرار ندارد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: هنوز نگرانی‌های بازگشت موج دوم مسافران نوروزی به قوت خود باقی است تا بتوانیم تحلیل دقیق‌تری از شرایط ارائه دهیم.

زالی افزود: در چند روز آینده می‌توانیم با ارائه آمار مراجعات مردم به مراکز درمانی میزان افزایش شیوع کرونا را تخمین بزنیم.

وی از استمرار افزایش مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد آمار مبتلایان کاهش نیافته و کماکان بسیاری از تخت‌های ویژه و بستری به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا