ایران و جهان

کاهش تردد بین شهری/مسافران قبل از ورودبه شهرهایشان آزمایش می‌شوند


به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت عصر امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای کاهش شیوع کرونا در کشور داشتیم پیشنهاد در محدودسازی مکان‌های پرتردد مانند مدارس و دانشگاه‌ها و ورزشگاه بود.

وی افزود: برگزاری بازی‌ها بدون تماشاچی، تعطیلی تئاترها، تعطیلی نمازجمعه ها و اماکن مذهبی و … هم از جمله اقدامات پیشگیری برای شیوع کرونا بود.

نمکی تصریح کرد: علیرغم همه فشارهایی که تحریم‌ها برای ما ایجاد کرد موج اول اپیدمی را با کمک و با جان فشانی همکاران خود پشت سر گذاشتیم و خیز اولیه کاسته شد.

وزیر بهداشت هشدار داد: سفرها می‌تواند در موج دوم تأثیر داشته باشد و خوشبختانه با طرح کاهش سفرهای نوروزی می‌توان جلوی این مشکل را گرفت.

وی ادامه داد: ۴ سطح را برای وضعیت جلوگیری از شیوع کرونا در طرح فاصله گذاری اجتماعی تعریف کردیم که محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی و ترددها از جمله موارد جدید اعمالی برای کاهش شیوع کرونا در کشور است.

نمکی خاطرنشان کرد: البته در این طرح خیلی از موارد مانند اینکه چه کسبه‌ای نیاز به فعالیت ندارند و باید تعطیل شوند و چه کسبه‌ای باید حتماً به کار خودشان ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت گفت: با اجرای این طرح تردد بین شهرها به شدت محدود می‌شود البته یک زمانی برای بازگشت مسافران به شهرهایشان در نظر گرفته شده است که شهروندانی که از شهرهای خودشان خارج شده اند فرصتی برای بازگشت داشته باشند.

به گفته وی پلاک خودروی افرادی که از شهرها خارج شده اند ثبت شده و با تمامی افراد تماس گرفته می‌شود و تمامی مسافران رصد می‌شوند تا اگر موارد بیشتری از ابتلاء به این بیماری بود برای درمان به مراکز درمانی انتقال داده شود تا از شیوع آلودگی جلوگیری شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا