ایران و جهان

پرداخت وام قرض‌الحسنه به اقشار آسیب دیده از کرونا


به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح، روز یکشنبه در نشست خبری به اقدامات بنیاد مستضعفان در مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: از بدو شروع کرونا که از اول اسفندماه بنیاد مستضعفان همکاری‌های لازم را با دولت و وزارت بهداشت آغاز کرد و اقدامات ما از آن زمان آغاز شد و تا کنون بعد از دو ماه اقدامات بدون وقفه ادامه دارد.

وی افزود: همه اقدامات ما با هماهنگی‌های دولت و وزارت بهداشت است و در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و وزیر رفاه نیز حضور داشت، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و طی دو مرحله گزارش عملکرد به رئیس جمهور اعلام شد.

فتاح تصریح کرد: هر روز با استانداران در ارتباط هستیم و با رئیس بهزیستی و شهرداری تهران هماهنگ هستیم و اقدامات موازی و غیر هم جهت انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان با تمام امکاناتی که دارد از املاک تا نقدینگی آماده ارائه خدمات برای مقابله با شیوع کرونا است و تا پایان کرونا و این بحران در کنار مسئولین و نظام خواهیم بود.

وی افزود: در ابتدا اجاره‌های تمام املاک تجاری فروردین و اسفند را بخشیدیم و در حال حاضر نیز اعلام می‌کنیم کلیه ادارات املاک تجاری اردیبهشت ماه نیز بخشیده می‌شود.

فتاح به توزیع وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک سینا و صندوق امداد ولایت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص وام در نظر گرفته‌ایم که سقف وام ۵ میلیون تومان است که البته در برخی از موارد تا ۱۰ میلیون تومان نیز پرداخت می‌شود.

وی توضیح داد: پرداخت این وام ۲۴ ماهه و بازپرداخت آن ۴ درصد است که البته صندوق امداد ولایت اعلام کرده که بازپرداخت آن از طریق این بانک صفر خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، عملیات اجرایی این وام از هفته آینده شروع می‌شود. تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶ میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کردیم و همچنین ۵ میلیارد تومان به صورت جداگانه برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم.

فتاح گفت: ۱۳ میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا میان کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دست فروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود.

ادامه دارد…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا