ایران و جهان

موافقت با کیفرخواست حبس ابد برای ۲۰ تن از عاملان قتل خاشقجی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دادگاهی در استانبول با درخواست دادستانی کل ترکیه مبنی بر صدور کیفرخواست حبس ابد برای ۲۰ تن از متهمان مشارکت در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، موافقت کرد.

گفتنی است خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی واقع در شهر استانبول ترکیه، مفقودالاثر شد حال آنکه شواهد حاکی از قتل او است.

در این کیفرخواست که از سوی دفتر دادستانی کل ترکیه در استانبول تنظیم شده، بر ضرورت مجازات «احمد عسیری» و «سعود القحطانی» از مقامات سابق دولت سعودی و صدور حکم حبس ابد برای آنها، تاکید شده است.

سعود القحطانی مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی و احمد عسیری معاون سابق سازمان امنیت عمومی سعودی، به برنامه‌ریزی و مشارکت در ترور خاشقجی متهم هستند.

در این کیفرخواست ۱۱۷ صفحه‌ای، همچنین بر ضرورت مجازات حبس ابد برای تیم مجری ترور تاکید شده که اسامی افرادی چون «منصور عثمان أبا حسین»، «ماهر عبدالعزیز المطرب» و «صلاح الطبیقی» در میان آنها به چشم می‌خورد.

این کیفرخواست در حالی صادر می‌شود که «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی پیشتر در گزارشی رهبران عربستان از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول اصلی قتل این روزنامه‌نگار عنوان کرده بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا