ایران و جهان

سیرنزولی مبتلایان کرونا در تهران به دلیل کاهش تردد ایام نوروز است


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز هم سطح شهر تهران با آمار رو به تزاید ترافیکی روبرو بود و در این زمینه نگرانی‌هایی در خصوص فراز و فرودهای آمار مبتلایان به این اپیدمی وجود دارد.

زالی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تراکم در سطح شهر می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد گفت: این تراکم‌ها در ۵ تا ۱۴ روز آینده خودشان را نشان می‌دهند و باید مراقبت بیشتری اعمال شود.

وی عنوان داشت: بخشی از تنزل آمار فعلی به دلیل کم بودن ترافیک شهری در ایام عید و کاهش ترددها بوده که اثرات مثبت آن را امروز در آئینه بازتاب آماری مشاهده می‌کنیم و ممکن است در روزهای آینده یا هفته آینده شرایط متفاوت‌تری داشته باشیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با تاکید بر اینکه آمادگی سیستم بهداشتی و درمانی باید استمرار داشته باشد گفت: فراز و فرودهای گذرا می‌تواند به صورت مقطعی باشد و در دراز مدت ممکن است که شاهد شرایط متفاوتی باشیم که نیازمند آمادگی کامل است.

زالی بیان داشت: از مردم همچنان می‌خواهیم از تردد بی مورد و غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند چرا که همچنان خطر آلودگی به ویروس وجود دارد و نباید فکر کنیم که خطر برطرف شده مخصوصاً در تهران که با شهرهای دیگر متفاوت است و باید شرایط متفاوتی را برای آن در نظر بگیریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا