ایران و جهان

دسیسه‌چینی عربستان برای انتقال کرونا به یمن/ریاض دچار ناامیدی شده


خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل – فاطمه صالحی: عربستان سعودی این روزها با ارائه یک طرح آتش‌بس موقت به مدت دو هفته تلاش می‌کند تا توپ را در زمین انصارالله یمن انداخته و به بهانه‌های مختلف از جمله ادعای دغدغه‌های بشردوستانه در سایه گسترش ویروس کرونا اهداف دیگری را دنبال کند.

عربستان سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز که این روزها در شرایط ضعف به سر می‌برند تلاش دارند تا با یک آتش بس دو هفته‌ای قوای خود را تجدید کرده و مجدداً حملات خود را از سر بگیرند.

از سوی دیگر تلاش‌های عربستان سعودی و کشورهای متجاوز برای گسترش ویروس کرونا در یمن از طریق راه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

«نصرالدین عامر» قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن  و رئیس مرکز اطلاع رسانی انصار الله در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آتش بس ادعایی عربستان در یمن تاکید کرد: عربستان از یک سو آتش‌بس اعلام می‌کند و از سوی دیگر در میدان نبرد عکس آن را انجام می‌دهد. سعودی‌ها همچنان دست به عملیات نظامی در یمن می‌زنند. عربستان سعودی از نبود گزینه و همچنین یأس و ناامیدی رنج می‌برد و تلاش می‌کند از مسئولیت‌ها و پیامدهای تجاوز خود به یمن شانه خالی کند.

وی در ادامه افزود: عربستان می‌خواهد تنها یک طرح آتش بس ارائه دهد و ملزومات آن را رعایت نکند. چنین چیزی امکان پذیر نیست و ملت یمن هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین در خصوص اینکه عربستان این آتش بس را در سایه ادعاهای بشردوستانه مطرح کرده تاکید کرد: مطرح کردن مساله انسانی در واقع پوششی برای قصد و نیت ائتلاف متجاوز به شمار می‌رود. این در حالی است که انگیزه‌های نظامی و اقتصادی و خسارتهای وارده نموده بیشتری دارد. مسائل بشردوستانه نزد کشورهای متجاوز آخرین چیزی است که می‌توان درباره آن صحبت کرد.

عامر همچنین تاکید کرد: کارنامه انسانی کشورهای متجاوز جنایت بارترین کارنامه در سطح جهان به شمار می‌رود. از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا در جهان کشورهای متجاوز تلاش کرده تا این ویروس را از طریق راه‌های مختلف وارد یمن کنند؛ آنها فرودگاه‌ها را در استان‌های تحت اشغال خود را باز کرده و تعداد پروازها را افزایش دادند. این در حالی است که تمام جهانیان فرودگاه‌های خود را بسته بودند.

وی در خصوص نقشه ائتلاف سعودی برای وارد کردن ویروس کرونا به یمن گفت: متجاوزان مرزها را در مناطق تحت اشغال خود کاملاً باز کرده و بسیاری از یمنی‌ها را به آن مناطق فرستادند. آنها توجهی به شرایط بهداشتی نامساعد در یمن در سایه تجاوزاتشان نداشتند. کار به جایی رسید که برخی از مراکز پزشکی و مراکز قرنطینه مخصوص افراد مشکوک به کرونا را با جنگنده‌های خود بمباران کردند.

نصرالدین عامر تصریح کرد: متجاوزان در حال حاضر تعداد زیادی از نظامیان خود را وارد فرودگاه عدن کرده و هیچ اقدام پزشکی و بهداشتی برای شناسایی افرادی که احتمالاً کرونا دارند اتخاذ نمی‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا