ایران و جهان

حضور یک سوم کارکنان و هیات علمی در دانشگاه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، احمد حیدری با بیان اینکه امروز اولین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه برگزار شد، گفت: در این جلسه شیوه‌های آموزش مجازی در واحدهای دانشگاه در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر این کلاس‌ها اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در ایام تعطیلات عید نوروز کلاس‌های مجازی جبرانی برای دانشجویان برگزار کرده‌اند، اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذشده، مقرر شد از روز شنبه ۱۶ فروردین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تمام ظرفیت خود را به صورت کامل مورد استفاده قرار داده و شرایطی فراهم کنند تا کلاس‌های مجازی به بهترین نحو برگزار شده و دروس به دانشجویان ارائه شود.

حیدری افزود: برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از نرم‌افزار «دان» خواهد بود که شرایط بسیار خوبی برای برگزاری کلاس‌ها فراهم می‌کند. اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه موظفند به صورت مجازی و در ساعت‌های مقرر برای پاسخگویی و ارائه دروس به دانشجویان، در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه در جلسه هیأت رئیسه، اقدام واحد علوم و تحقیقات در ضبط کلاس‌های درسی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: این واحد برخی دروس از جمله ریاضی، معارف، ادبیات فارسی و… را به صورت استودیویی توسط اساتید ضبط کرده و در سایت واحد علوم و تحقیقات قرار داده است. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت واحد علوم و تحقیقات، از این کلاس‌ها به عنوان آموزش‌های مکمل استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جلسه هیأت رئیسه، گفت: در این جلسه دکتر مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه پیش نویس بخشنامه حضور کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه را ارائه کرد و توضیح داد که براساس این بخشنامه و با توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، یک سوم کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه باید در محل کار خود حضور داشته باشند و دو سوم باقیمانده به صورت شیفتی و دورکاری از منزل، وظایف خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه هیأت رئیسه مقرر شد فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان تعطیل نباشد و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که خدمات لازم به نحو احسن در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

حیدری در ادامه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و حل مسئله است، اظهار داشت: این دانشگاه با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، وظیفه اجتماعی و فرهنگی خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن انجام می‌دهد. از این رو مقرر شد چالش‌های حکمرانی صالح پساکرونا در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده هیأت‌های اندیشه ورز استان‌ها به بررسی این چالش‌ها بپردازند و دستاوردهای علمی خود را مطرح کنند، گفت: بدین منظور تالارهای گفتگو به صورت مجازی و با ظرفیت هرکدام ۲۰ نفر، توسط مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده تا اساتید بتوانند در آن فعالیت کنند. در این بخش معاونت‌های علوم انسانی و هنر، فرهنگی و پژوهشگاه فعالیت جدی خواهند داشت تا با مشخص شدن چالش‌ها، یک الگو تدوین و استخراج شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ چالش در حوزه چالش‌های حکمرانی صالح پساکرونا مد نظر قرار گرفته، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح ملی، جهانی و فردی به این چالش‌ها خواهد پرداخت چرا که طبیعتاً پس از بیماری کرونا بسیاری از مناسبات حکمرانی تغییر خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا