ایران و جهان

بلاتکلیفی و انزوای تیم‌های پایه کشتی زیر سایه کرونا


به گزارش خبرنگار مهر، کشتی ایران طی سالهای گذشته در سطوح پایه، فراز و نشیب فراوانی را پشت سر گذاشت، اما با تمام این اوضاع و احوال توانست کارنامه موفق و درخشانی از خود در میادین آسیایی و جهانی بر جای بگذارد. البته روند رو به رشد تیم‌های پایه کشتی در سطوح ملی طی سال گذشته از لحاظ تجهیز و آماده سازی، کمی با بلاتکلیفی و رکود همراه شد که می‌توان دلیل آنرا عدم انتخاب رئیس فدراسیون و عدم تدوین برنامه‌های کلان کشتی خواند.

به هر حال سال گذشته رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد و کادر اجرایی فدراسیون هم یک به یک چیده شدند تا فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شود، اما حال و روز تیم‌های ملی پایه کشتی چندان تغییری نکرد و بنا به دلایل مختلفی به همان وضعیت قبل باقی ماند.

لغو اردوهای متداول آماده سازی کشتی‌گیران تیم‌های پایه در خانه کشتی شماره ۲ و کاهش چشمگیر اعزام این تیم‌ها به تورنمنت‌های تدارکاتی بین المللی بنا به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی، یکی از عواملی بود که چرخ برنامه‌های این رده حساس و سرنوشت ساز را از حرکت باز داشت.

هر چند با معرفی کادر فنی جدید تیم‌های کشتی نوجوانان و جوانان انتظار می‌رفت این تیم‌ها در سال جاری با پویایی بیشتری وارد گود شوند اما ویروس کرونا از راه رسید و همه چیز را منتفی کرد. بدین ترتیب بلاتکلیفی تیم‌های کشتی پایه ایران ادامه یافت و انزوای این نسل از آینده سازان کشتی کشورمان بیش از پیش شد.

حال با لغو رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان در رده نوجوانان و همچنین تعطیلی اردوهای کشتی تا اطلاع ثانوی (حداقل تا تیرماه) به دلیل شیوع کرونا، نمی‌توان فعلاً امید زیادی به استارت پرقدرت تیم‌های پایه داشت و این پشتوانه‌های ارزشمند فعلاً باید برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان به تمرینات نصفه و نیمه و انفرادی اکتفا کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا