ایران و جهان

با نظامیان آمریکایی به عنوان اشغالگر برخورد خواهیم کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، هشت گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه مشترکی، نظامیان آمریکایی در عراق را نیروهای اشغالگر محسوب و اعلام کردند که با آنها به عنوان اشغالگر برخورد خواهد شد.

در بیانیه مشترک صادره از جنبش عصائب اهل الحق، الاوفیاء، جند الامام، النجباء، گردانهای سیدالشهداء، امام علی(ع)، گردانهای عاشوراءء و الخراسانی سه پیام ارسال شده است که پیام نخست به نظامیان آمریکایی است که برخورد با این نظامیان با زبان زور خواهد بود و عملیاتی که رخ داده است جز واکنش ساده ای نیست.

پیام دوم هشت گروه مقاومت عراق خطاب به گروههای سیاسی است که در آن موضع خود را که شامل مخالفت با عدنان الزرفی اعلام کرده اند و وی را نامزدی آمریکایی محسوب کرده اند.

پیام سوم این گروهها نیز به ملت عراق است که این گروهها بر حضور قوی برای مقابله با هر بحرانی تاکید شده از جمله دشمن جدید یعنی کرونا و اینکه این گروهها برای دفاع و جانفشانی آماده اند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است؛

پس از مصوبه پارلمان عراق در خروج فوری نیروهای خارجی و حمایت دولت از این مصوبه و به دنبال آن تظاهرات میلیونی که نشان از تایید ملت عراق از مصوبه پارلمان و مخالفت قاطع عراقی ها با حضور اشغالگران آمریکایی داشت و با توجه به نقض حاکمیت عراق از سوی این اشغالگران و ترور فرماندهان و حملات آمریکایی ها به مراکز نیروهای امنیتی عراق و پس از درخواست گروهی از برادران برای دادن مهلت به راهکارهای سیاسی برای فشار به آمریکا برای خروج نظامیانش از سرزمین عراق، متوجه شدیم که دولت آمرکا بر دامنه سرکشی و حملات خود افزوده و این حملات شامل نیروهای پلیس و ارتش و نیز فرودگاههای مدنی و جان غیرنظامیان هم شده است؛ از همین رو در نشست غیورمردان مقاومت عراق موضع تاریخ در این زمان مهم اتخاذ شد که شامل سه پیام به شرح زیر است؛

نخست، پیام اول خطاب به نظامیان اشغالگر آمریکایی پس از مخالف شما با تن دادن به تصمیم ملت عراق و پارلمان آن و دولت عراق و عدم خروج نیروهایتان و ادامه حملات به حاکمیت عراق و جان عراقی ها است که ثابت کردید که دشمن همه هستید و شما جز زبان زور نمی شناسید و با شما بر این اساس برخورد خواهد شد و باید بدانید که همه عملیات هایی که علیه شما به عمل آمده است تنها واکنشی ساده به تجاوزات شما بوده است زیرا تصمیم عملیات در آن وقت اتخاذ نشد با این حال شما از پس این واکنش ساده هم برنیامدید و نتوانستید که در بیشتر پایگاههایی که در آن بودید بمانید و مجبور به خروج نیروهایتان و استقرار در پایگاههای خاصی شدید و سامانه های دفاع هوایی برای حمایت خود مستقر کردید. پس حال شما اگر همه گروههای مقاومت تصمیم به مقابله در آن واحد بگیرند چگونه خواهد بود؟ سرزمین عراق و آسمانش به جهنم شما تبدیل خواهد شد. می دانیم که همه تهدیدات اخیر شما در هدف قرار دادن مقاومت و رهبران مقاومت جز تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکستتان نبوده است و شما ضعیف تر از آن هستید که وارد جنگ با گروههای مقاومت عراق که فرماندهان نظامی شما را می شناسد و از توان آنها آگاه است، شوید. این تهدید شما برای دست زدن به حملات در زمانی است که ملت از کرونا رنج می برد و این حقیقت آشکار شد که شما به این ملت عزیز بر خلاف آنچه در رسانه هایتان می گویید اهتمامی ندارید.

پیام دوم: به گروههای سیاسی اعلام می کنیم که موضع ثابت و اصولی ما در مخالفت با روی کار آوردن نامزد دستگاه اطلاعاتی آمریکا موسوم به عدنان الزرفی است و ما به رئیس جمهوری را درباره نامزدی وی هشدار دادیم که این شخص اراده تظاهرات کنندگان و رهنمودهای مرجعیت دینی را نادیده گرفت و نامزد جنجالی متهم به فساد را معرفی کرد که با این کار صلح داخلی به خطر افتاده و ما اجازه آنرا نخواهیم داد و تمام تلاش خود را برای محافظت از ثبات و امنیت عراق به کار خواهیم بست و در عین حال که حمایت برخی از اعضای پارلمان با این مزدور را اعلام می کنیم آنرا لکه ننگینی بر آنها می دانیم و خواهان عذرخواهی و اصلاح این اشتباه از سوی آنها هستیم و همه امید ما به بقیه نمایندگان پارلمان است تا این توطئه ای که آینده عراق و ثروتهای آنها را در اختیار ترامپی که خواهان دزدیدن نفت عراق و همه منابع آن است، خنثی شود.

پیام سوم به شما ملت کریم است که با شما عهد می بندیم که سربازان ما در دفاع از شما و جانفشانی برای شما بمانند و ما اجازه اشغال سرزمین مان و سرقت منابع و تجزیه کشورمان به خاطر دست پرورده آنها یعنی رژیم صهیونیستی نخواهیم داد. همچنین با شما عهده می بندیم که همانطور که با داعش مقابله کردیم در هر بحرانی یا تهدیدی جانمان را فدای شما کنیم و این شامل دشمن جدید عراقی ها یعنی ویروس کرونا می شود و این منتی بر شما نیست بلکه وظیفه ماست زیرا ما فرزندان شما هستیم.

گروههای مقاومت شامل؛

۱-جنبش عصائب اهل الحق عراق

۲-جنبش النجباء

۳-کتائب سیدالشهداء

۴-کتائب الامام علی

۵-جنبش الاوفیاء

۶-سرایا عاشوراء

۷-جنبش جند الامام

۸-سرایا الخراسانی


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا