ایران و جهان

آمریکا در پساکرونا به دنبال اهداف خود/ لزوم همکاری مردم و مسئولان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر شنبه در گفتگوی مجازی که از طریق شبکه‌های اجتماعی برای مردم و اصحاب رسانه پخش شد ضمن بیان اینکه اولویت اول بحث روز جامعه مبارزه با ویروس در سطح کشور و جهان است، ابراز داشت: اگرچه در کشور ما نیز باهمت مردم و مسئولان موفقیت‌های خوبی کسب شد اما بازهم ادامه این همکاری را می‌طلبد که زودتر از آن خلاص شده و همه به زندگی عادی بازگردیم.

وی ضمن بیان اینکه امروز آمریکا در دوران پسا کرونا به دنبال تحقق اهداف خود در جهان است، افزود: باید بدانیم دوران پسا کرونا با قبل آن تفاوت دارد لذا ما نیز باید به دنبال مدیریت در زمان پسا کرونا باشیم که به امید خدا دوران پسا آمریکا خواهد بود همین ویروس نشان داد که این ابرقدرت هسته‌ای بااین‌همه ادعا که می‌خواهد جهان را تک‌قطبی کند لذا امروز از درمان مردم خودش عاجز شده است.

امام‌جمعه شاهرود همچنین بابیان اینکه هیبت این ابرقدرت در تمام دنیا شکسته است، ابراز داشت: امروز ایالت‌هایی نظیر کالیفرنیا با ۴۰ میلیون جمعیت دنبال استقلال‌طلبی هستند زیرا می‌دانند رئیس‌جمهور فعلی با عدم تعادل و موضع‌گیری‌های سخیف و نامتعادل قادر به اداره کشور نیست.

امینی افزود: سیاست‌های آمریکا همین جریان منحوس ویروس به‌احتمال‌زیاد دست استکبار جهانی است که همه را به‌زحمت انداخته و باید دورانی را تجربه کنیم که در آن هیچ استکباری نباشد و این ازجمله مقدمات ظهور حضرت حجت (ع) خواهد بود.

وی بابیان اینکه مسئله عراق و خلأ دولت قانونی آن، آمریکا را جسور کرده و تخلیه پایگاه‌های نظامی خود از خاک این کشور با تعلل انجام می‌شود، ابراز داشت: با این رویه اهدافی که ملت عراق با خون‌دل به آن رسیدند به خطر خواهد افتاد از سویی امیدواریم پنج سال مقاومت مردم مظلوم یمن به سامان برسد.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه بیشترین متضرر بحث ارزان شدن نفت، آمریکا و عربستان است، تصریح کرد: این دو نقش‌آفرین جنایات منطقه ما هستند ما هم ضرر خواهیم کرد اما به برکت تحریمی ورزیدگی ملت و دولت ایجاد و ضرر ما حداقلی است امیدواریم از این گذار نیز بگذریم.

امینی ضمن بیان اینکه برای ظهور حضرت مهدی (عج) در آینده چند آمادگی را مردم باید داشته باشند تا این مهم تحقق یابد، افزود: تا آمادگی اعتقادی و معرفتی، آمادگی روحی و روانی برای اهداف بلند و آمادگی علمی و عملی فراهم نشود اتمام حق و ابطال باطل تحقق پیدا نخواهد شد لذا سر طولانی شدن غیبت نیز همین سه عامل است که نه‌تنها شیعه و سنی بلکه کل بشریت باید به این اهداف دست یابد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا