اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد: کاشت بیش از چهار میلیون اصله نهال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

 

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر ، دکتر عبدعلی ناصری پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ۹۸ در آیین روز درختکاری در کشت و صنعت دعبل خزاعی با بیان این مطلب اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در کشت و صنعت های توسعه نیشکر با کاشت نهال ، این روز گرامی داشته می شود و علاوه بر سطح سبز ۵۰۰ هزار هکتاری مزارع نیشکر ، تاکنون چهار میلیون اصله نهال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کاشته شده است.

۵۰۰ هزار هکتار سطح سبز در مزارع نیشکر

وی با اشاره به نقش نیشکر در تلطیف هوا و جلوگیری از فرسایش خاک، افزود: نیشکر گیاهی ۴ کربنه است که به واسطه داشتن برگ هائی پهن، دارای توان فتوسنتزی بالاتر از سایر گیاهان زراعی است که در اثر زیرکشت رفتن اراضی نیشکری، دست کم ۵۰۰ هزار هکتار سطح سبز در خوزستان پدیدار شده که این سطح وسیع سبز نقش بسیار پراهمیتی در جذب دی اکسید کربن و تولید و رهاسازی اکسیژن داشته و باعث افزایش رطوبت نسبی هوا و کاهش دما گردیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد:میزان گاز دی اکسید کربن تولید شده و جذب شده در مزارع نیشکر دارای تعادل است و میزان اکسیژنی که در فرآیند سوختن نیشکر مصرف می شود یک چهارم اکسیژن تولید شده توسط مزارع نیشکر است . این وضعیت در مورد دی اکسید کربن نیز صدق می کند و میزان جذب دی اکسید کربن در مزارع نیشکر چندین برابر میزان تولید شده است.

به تعداد نیروهای شاغل در هر کشت و صنعت یک اصله نهال کاشته می شود

ناصری تصریح کرد: توجه به حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز همواره در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد توجه و تاکید است و در کنار مزارع نیشکر، ترویج سنت حسنه درختکاری نیز هر ساله از سوی کشت و صنعت های مورد توجه قرارگرفته است تا با کشت درختانی نظیر نخل و مرکبات که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند سطح فضای سبز را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هر سال در روز درختکاری به تعداد نیروهای شاغل در هر کشت و صنعت یک اصله نهال مثمر از جمله نخل و مرکبات کاشته می شود.

کاشت درخت از سوی شرکت توسعه نیشکر در حاشیه جاده اهواز – آبادان

ناصری با بیان اینکه کاشت درختان از سوی کشت و صنعت های نیشکر در طول سال نیز پیگیری می شود، گفت: توسعه فضای سبز و کاشت درخت صرفا به محیط درونی کشت و صنعت های نیشکر محدود نیست و توجه به محیط پیرامونی نیز همواره مد نظر می باشد و در همین رابطه از سوی دو کشت و صنعت میرزا کوچک خان و امیرکبیر عملیات کاشت نهال در حاشیه جاده اهواز – آبادان انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در بین مردم، اظهار داشت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است. فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه ما به محیط زیست احترام گذشته و آنرا احیا کنیم و امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای هموطنان مهیا کنیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا