اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر یکستون وسط

غربالگری مسافران بعدازخروج ازقطارهای ورودی درحال انجام است / قطارهای ورودی به اهواز ضدعفونی می شوند + تصویر

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ عبدالکریم درویش زاده روز پنجشنبه ۸اسفند اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، راه آهن نیز همانند دیگر دستگاه های اجرایی مجموعه اقداماتی را در رابطه به حمل و نقل مسافری در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه انجام این اقدامات در جهت اجرایی کردن دستورالعمل‌های صادره از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، گفت: همزمان طی هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز مرکز بهداشت غرب اهواز صورت گرفته، راهکارهای پیشگیرانه در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافربری ابلاغ شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: مهمترین این راهکار و دستورالعمل‌ها، رعایت موارد بهداشت فردی، گندزدایی سالن‌های مسافری و همچنین واگن‌های حمل مسافر است.

درویش زاده با تاکید بر تشدید اصول بهداشتی از سوی راه آهن بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: به‌منظور پیشگیری از سرایت این ویروس در بین دیگر شهروندان، کار غربالگری همه مسافرانی که از طریق قطار وارد ایستگاه راه آهن می‌شود به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این اقدام با حضور نیروهای شبکه بهداشت صورت می‌گیرد و خوشبختانه همکاری قابل قبولی از سوی مسافران را شاهد هستیم.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه کار غربالگری مسافران ورودی به ایستگاه اهواز از سه روز پیش آغاز شده است، بیان داشت: این اقدام در طول ساعات شبانه روز انجام می‌شود و هر مسافری که از طریق قطار وارد این ایستگاه شود در زمان خروج از سوی نیروهای شبکه بهداشت مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌گیرند.

درویش زاده افزود: زمینه‌های لازم برای انتقال مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی فراهم شده و از این نظر در سطح بالایی از آمادگی قرار داریم.

وی با بیان اینکه کار گندزدایی سالن‌های مسافربری هر ۲ ساعت یکبار در حال انجام است، ادامه داد: در راستای ادامه اقدامات پیشگیرانه، واگن‌های مسافربری به محض ورود و خروج در چند نوبت از سوی عوامل آموزش دیده راه آهن، ضد عفونی می‌شوند.

درویش زاده تصریح کرد: برای اجرایی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی، از دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواسته شده در ایستگاه‌های خرمشهر، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اقدامات مشابهی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش اصول پیشگیری از این شیوع هرچه بیشتر این ویروس از طریق ابزارهای مختلف اطلاع رسانی در سطح ایستگاه‌های قطار در حال انجام است، گفت: علاوه بر این نیز تمام اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه راه آهن جنوب از سوی دادستانی مرکز استان مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد که این امر نشان دهنده توجه به سلامت جامعه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا