ایران و جهان

وقتی همت خیرین روزهای تلخ را شیرین می‌کند


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: جای‌جای ایران هرسال از روزها قبل‌تر از آغاز بهار میزبان مسافران بود به‌طوری‌که زیبایی‌های طبیعت، آثار تاریخی و صدها جاذبه گردشگران را پذیرایی می‌کرد.

رسانه‌ها، هتل‌ها، فعالان حوزه گردشگری و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری هرسال در آستانه بهار کار معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را آغاز می‌کردند و از اواخر اسفندماه تقریباً شهرهای مختلف مملو از گردشگرانی بود که راهی سفرهای نوروزی می‌شدند.

امسال اما مهمان ناخوانده چینی سنت چند صدساله را شکست و خط قرمزی بر رسم مهمان‌نوازی ایرانیان کشید، ایرانی‌هایی که هرسال مردم را از سراسر جهان و ایران اسلامی به دیار خود فرامی‌خواندند امسال به‌واسطه حضور این مهمان ناخوانده می‌گویند؛ به استان‌شان سفر نکنید.

ویروس کرونا که بی‌مهابا سلامتی مردم را نشانه گرفته، در کشور ما به‌سرعت و در زمانی کمتر از ۱۰ روز در سراسر کشور منتشر شد و عامل این انتشار سفر بود.

این روزها مردم ایران روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارند، روزهایی که با شنیدن خبرهایی از ابتلای همنوعانشان به ویروس کرونا همراه است، روزهایی که برخی افراد فرصت طلب اقدام به احتکار اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی می‌کنند و آنها را یا با چند برابر قیمت در بازار عرضه می‌کنند و یا نمی‌گذارند به دست مردم برسد.

اما شنیدن اقدامات خیرین برای در کنار مردم بودن، در این روزهای تلخ و سخت خودش التیامی برای مردم این دیار است، خیرینی که با همت خود لحظات شیرینی را برای مردم این سرزمین به ارمغان می‌آورند تا مانند همیشه موجب امید و شادکامی مردم شوند.

خیرین استان لرستان و شهرستان دلفان پیش قدم شده‌اند و هر کدام به سهم خود به کمک مردم آمده‌اند، یکی با رایگان کردن اجاره مغازه خود و دیگری با بخشیدن شهریه دانش آموزان و…

«محمد جهانگیری» یکی از خیرین شهرستان دلفان است که مالک یک مرکز تجاری بوده و با توجه به بحران پیش آمده و شیوع ویروس کرونا به مدت یک ماه اجاره ۵۲ واحد تجاری خود و همچنین باشگاه ورزشی این مجموعه را دریافت نمی‌کند.

همچنین «اسد علی محمدی» خیر دیگر شهرستان دلفان در اقدامی نوع دوستانه یک ماه اجاره ۷۲ واحد تجاری، خانگی و گاراژ را به کاسبان دلفانی بخشیده است.

«حاج علی خزایی» نیز از خیران نیک اندیش شهرستان دلفان و مؤسس دبیرستان غیر انتفاعی سپهر با هدف کمک به اولیا دانش آموزانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا از کسب و کار بازمانده‌اند، شهریه یک ماه دانش آموزان این دبیرستان را بخشیده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا