ایران و جهان

ورود جهادی مردم برای تأمین کمبودها/وقتی همه برای شکست کرونا آمدند

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها مشابه روزهایی است که رزمندگان در جبهه‌ها ایثارگرانه در مقابله دشمن می‌ایستادند و ایثارگرانی دیگر نیز در پشت جبهه‌ها به دنبال تأمین تجهیزات و نیازهای آن دوران حرکت می‌کردند.

امروز پزشکان و پرستاران همان سربازان دوران جنگ هستند که ایثارگرانه در مقابل دشمنی نوظهور که سلامت انسان‌ها را نشانه گرفته دلاورانه می‌جنگند. پیر و جوان، روحانی و بازاری برای حل مشکلات، کمبودها و نیازهای بخش پزشکی برای حمایت از پرستاران و پزشکان آستین‌ها را بالا زده و وارد میدان شده‌اند.

گروه‌های مختلف مردمی برای مقابله با کرونا در سطح استان فعال‌شده‌اند، بسیاری در مسیر ضدعفونی شهرها و روستاها حرکت می‌کنند و بخشی دیگر نیز با فعال کردن کارگاه‌های تولیدی به دنبال تأمین تجهیزات طبی ازجمله ماسک و روپوش پزشکی هستند.

کارگاه‌های خیاطی که چرخ‌های خیاطی آن مردمی هستند، یکی پس از دیگری در نقاط مختلف استان در حال فعال شدن هستند و هم‌اکنون بخشی از کمبودهای لوازم طبی در این استان در حال تأمین است.

هم‌اکنون بخشی از بانوان چهارمحال و بختیاری با راه‌اندازی کارگاه تولیدی و تولید ماسک توانسته‌اند گامی ارزشمند در مسیر حل مشکلات کمبود تجهیزات بردارند.

تولید روزانه یک هزار ماسک توسط بانوان چهارمحال و بختیاری

کارگاه تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری در محل دارالقرآن چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در این استان با ظرفیت روزانه یک هزار عدد خبر داد.

فاطمه اسکندری بابیان اینکه از دو هفته قبل و با شیوع ویروس کرونا در کشور به فکر راه‌اندازی و تجهیز این کارگاه بودیم، گفت: کار جمع‌آوری چرخ‌خیاطی و تجهیز کارگاه را از دو هفته قبل شروع کردیم و مراحل ضدعفونی کردن کارگاه را هم قبل از شروع کار با هماهنگی شبکه بهداشت انجام دادیم.

اسکندری افزود: در ابتدای این طرح ۱۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد روزانه ۲۴ نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش چرخ‌های خیاطی به ۲۵ عدد هستیم که اگر محقق شود، تولید ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

یک کارگاه تولیدی دیگر نیز با ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و حوزه علمیه در سطح استان راه‌اندازی شده است.

فعال سازی کارگاه تولید ماسک توسط طلاب و دانشجویان

مدیر حوزه علمیه سطح عالی ولایت شهرکرد نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: یک کارگاه تولید تجهیزات طبی ازجمله ماسک به‌صورت جهادی توسط دانشجویان و طلاب در شهرکرد فعال‌شده است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به نیاز فراوان به ماسک و لباس مخصوص کادر درمانی، اظهار کرد: این کارگاه تولیدی با ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و حوزه علمیه در شهرکرد راه‌اندازی شده است که در مسیر تأمین ماسک و روپوش پزشکی حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: مواد اولیه این کارگاه با کمک‌های خیران و مردم تأمین و تولیدات این کارگاه در اختیار مراکز درمانی گذاشته می‌شود.

ورود صنعت گران برای تأمین کمبودهای بخش پزشکی

فعالان بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری برای شکست کرونا و حفظ سلامتی مردم در کنار ظرفیت‌های مردمی واردشده‌اند. درحالی‌که تعدادی با احتکار کالاهای پزشکی به دنبال منفعت هستند اما یک واحد تولیدی با تعطیلی خط تولیدی درآمدزای خود به دنبال تأمین کمبودهای پزشکی برای حفظ سلامتی مردم است.

یکی از کارخانجات موکت سازی مطرح این استان در گامی ارزشمند در مسیر تولید ماسک حرکت کرده است و بسیاری از کارگران را به‌جای فعالیت در مسیر کسب‌وکار اقتصادی هدف شرکت، در خط تولید ماسک قرار داده است.

هم‌اکنون این شرکت توانسته است با تولید ماسک بخشی از کمبود ماسک در مراکز درمانی استان را جبران کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از واحدهای بزرگ موکت سازی کشور که در این استان فعال است برای حل مشکل کمبودهای تجهیزات طبی خط تولید خود را تغییر داده است.

یکی از واحدهای بزرگ موکت سازی کشور که در این استان فعال است برای حل مشکل کمبودهای تجهیزات طبی خط تولید خود را تغییر داده است سجاد رستمی بیان کرد: این شرکت تولیدی هم اکنون روزانه پنج هزار ماسک طبی در ۲ شیفت کاری تولید می‌کند و توانسته است بخشی از کمبودهای بخش درمان را تأمین کند.

وی بیان کرد: ۴۰ نفر از کارگران این مجموعه تولیدی نیازمندی‌های پوششی پزشکان و پرستاران مراکز بهداشتی و بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری را تأمین می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی بروجن نیز با فعال کردن خط تولید ژل ضدعفونی توانسته گامی ارزشمند در مسیر تأمین این نیاز جامعه بر دارد.

در کنار فعالیت‌های جهادی واحدهای صنعتی برای تأمین کمبودها، مدیران بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اهدای کمک‌های نقدی بسته‌های سلامت تهیه کردند و در اختیار پاک بانان سطح شهر در راستای حفاظت از سلامت آنها گذاشتند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شهرکرد در این زمینه گفت: تعدادی از تولیدکنندگان شهرک صنعتی شهرکرد با اهدای مبالغ نقدی در مسیر حفظ سلامت افراد جامعه حرکت کردند.

علی محمدی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لوازم بهداشتی با کمک تولیدکنندگان شهرک صنعتی شهرکرد تهیه شده است و در بین پاکبانان سطح شهر توزیع شده است.

وی تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرکرد آماده هستند تا از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم حرکت کنند.

بسیاری از هیاتی‌ها و بچه مسجدی‌ها نیز در این استان به صورت شبانه و خودجوش برای ضدعفونی معابر و پمپ بنزین‌ها ورود پیدا کرده‌اند. این جوانان هیأتی با کمترین امکانات و تهیه سمپاش های خانگی در سطح معابر حرکت و مواد ضدعفونی کننده را در مکان‌های پرتردد اسپری می‌کنند.

شش گروه مردمی برای مقابله کرونا ساماندهی شده است

رئیس جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هم‌اکنون ستادهای مردمی برای مقابله با کرونا در سطح استان فعال‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام عابدین کاظمی‌نیا ادامه داد: بخشی از ستادهای مردمی در زمینه تولید ماسک فعال خواهند شد و بسیاری دیگر نیز در مسیر ضدعفونی معابر شهری و روستایی حرکت می‌کنند.

رئیس جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۶ گروه مردمی برای مقابله کرونا در سطح استان فعال شده است، گفت: همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با ستاد مردمی مبارزه با کرونا ضروری است.

فعال‌سازی موکب‌های سلامت از دیگر اقدامات در راستای مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

راه اندازی ۱۳ موکب سلامت در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره راه اندازی ۱۳ موکب سلامت در استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: سه موکب سلامت در مرکز استان و ۱۰ موکب نیز در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: این طرح با هدف تقویت نقش کنشگری هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های شاخص در خدمات اجتماعی، ایجاد روحیه و انگیزه در میان مردم و تقویت فضای بهداشتی در مکان‌های پرتردد انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: منابع این طرح نیز از کمک‌های مردمی، ظرفیت‌های مالی مجموعه متولی ایستگاه و ایجاد تعامل و دعوت به مشارکت ارگان‌ها و ادارات استانی تأمین خواهد شد.

فضای همدلی در چهارمحال و بختیاری در راستای مقابله با کرونا روزبه‌روز در حال تقویت است و امید است که با تلاش‌های شبانه‌های روزی مردم، مسئولان، پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی بتوانیم کرونا را شکست دهیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا