ایران و جهان

نظارت روزانه بر تمرین فرنگی‌کاران/ فعلا چاره‌ای جز انتظار نیست


حسام الدین جعفری با بیان اینکه در زمان تعطیلی اردوها هم با دقت به وضعیت فرنگی‌کاران نظارت می شود به خبرنگار مهر گفت: وضعیت به گونه ای است که باید روند عادی تمرینات تعطیل باشد و کادر فنی از راه دور از طریق فضای مجازی با فرنگی‌کاران در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی کادر فنی از مدتها قبل که اردوهای تیم ملی تعطیل شد، اردونشینان به شهر و دیار خود رفتند و ما این نفرات را بین مربیان تقسیم کردیم. بدین ترتیب فرنگی کاران زیر نظر مربی مورد نظر هستند و با این تقسیم کار توانستیم انرژی و زمان بیشتری را به فرنگی کاران اختصاص دهیم. خوشبختانه تاکنون که روال کار به همین شکل به خوبی طی شده و ما سعی کردیم با دقت وضعیت بچه ها را زیر نظر داشته باشیم.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مربیان با توجه به فرنگی کارانی که زیر نظر دارند، هر شب با آنان در تماس هستند و ضمن مرور و اطلاع از روند تمرین همان روز به برنامه های روز بعد نیز تاکید می کنند. ما تاکنون تجربه چنین کادر را نداشتیم اما سعی می کنیم به هر شکل ممکن از زمان بهترین استفاده را ببریم و فرصت را بیش از این از دست ندهیم.

جعفری با اشاره به زمان نامشخص برگزاری رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی در این خصوص بارها اطلاعیه صادر کرد و یادآور شد که سلامتی ورزشکاران از اولویت اصلی برای متولیان کشتی جهان برخوردار است. البته از خرداد ماه سال آینده به عنوان زمان تقریبی برگزاری رقابتهای گزینشی آسیا یاد شده که هنوز چیزی بطور قطع مشخص نیست.

وی گفت: ما هم مثل تمامی کشورهای مدعی کشتی در انتظار اعلام زمان و مکان دقیق رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا هستیم، اما در همین ایام هم به خوبی کارها را تقسیم کردیم تا فرنگی‌کاران تا حد امکان در شرایط مطلوب باشند.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: پس از لغو اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار بر این شد تا فدراسیون کشتی با هماهنگی متولیان ورزش، اردوی ویژه ای برای کشتی‌گیران در جزیره کیش برپا کند که این موضوع هم منتفی شد. به همین دلیل فعلاً باید تمرینات را به همین شکل ادامه دهیم تا اتفاق جدیدی در بحث برگزاری اردوهای تیم ملی رخ دهد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا