اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد: احداث و ترمیم ۱۸۰ کیلومتر سیل بند از سوی شرکت توسعه نیشکر

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴ دوشنبه ۱۹اسفندماه  دکتر عبدعلی ناصری در سلسله بازدیدهای مستمر از روند بازسازی ، ترمیم و تحکیم سیل بندها در مناطق پیرامونی کشت و صنعت های نیشکر با بیان این مطلب اظهار داشت: این سیل بندها در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و زهکش خارور و همچنین محدوده تالاب شادگان احداث، ترمیم و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: احداث و بازسازی این سیل بندها موجب حفاظت از مناطق روستایی در مقابل سیل های پیش بینی شده خواهد شد و به طبع آن حفاظت از روستاها از طریق سیل بندها، خود مانع ورود سیلاب به زمین های کشت و صنعت های نیشکر می گردد و از بروز خسارت احتمالی ناشی از این حادثه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: با وقوع سیلاب فروردین ماه سال جاری ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شدند و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد شد اما با وجود خسارت های وارد شده به کشت و صنعت ها، وقفه ای در خدمات رسانی به مناطق پیرامونی در احداث و ترمیم سیل بندها ایجاد نشد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچون گذشته در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و خدمات رسانی به مناطق پیرامون کشت و صنعت های نیشکر پیشگام بوده است .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد: وظیفه داریم شرایط زندگی را برای مردمی که در مجاورت کشت و صنعت های نیشکری سکونت دارند بهبود دهیم و از آنان در شرایط سخت این چنینی حمایت کنیم.

ناصری توجه به مسئولیت های اجتماعی را جزو رئوس برنامه های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دانست و در این خصوص گفت: این شرکت در سیلاب بهمن ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد و اکنون نیز مجموعه توسعه نیشکر با تمام توان برای پیشگیری از وقوع سیلاب پیش بینی شده ،فعالیت و تلاش می کند.

وی تصریح کرد: این مجموعه بزرگ همزمان با تلاش برای تولید شکر، در قامت یکی از سازمان‎های پیشگام در کمک رسانی به مردم ظاهر شده و در حال حاضر با اعزام ماشین‎آلات متعدد درترمیم سیل‎بندها، ایمن‎سازی کریدورها و … در کنار مردم منطقه قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات استحکام سیل بندها، بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت های کشت و صنعت انجام می شود.

گفتنی است، در سیلاب فروردین ماه ۹۸، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وجود خسارت های فراوان، با بسیج کلیه نیروها و امکانات خود به کمک ساکنین مناطق اطراف طرح های نیشکر که در محاصره سیل گرفتار شده بودند رفت و خدمات شایانی را به مردم آن منطقه ارائه داد.

به گفته استاندار خوزستان، خدمات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به نحوی بود که این شرکت خود را فدا کرد تا از آسیب به شهرها و روستاهای پیرامونی جلوگیری کند و این اقدام مهم در مقطع زمانی سیلاب، قابل تقدیر است و این شرکت توانست در مجموع گام های مهمی در مهار سیلاب بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا