ایران و جهان

مجمع جهانی بیداری اسلامی اقدامات علیه مسلمانان هند را محکوم کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای، وقایع اخیر علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر اقدامات و وقایع ناگوار و غیر انسانی در حق مسلمانان مظلوم هند به وقوع پیوسته و برخورد خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل، حق کشی، از بین رفتن حقوق اولیه و اقدامات و قوانین توهین آمیز اخیر علیه ۲۰۰ میلیون مسلمان هند اجرا شده است.

به واسطه این رویکرد تحقیرآمیز، دست گروه‌های افراطی و هندوهای متعصب علیه مسلمانان همراه با سکوت و نظاره مراجع مربوطه باز گذاشته شد تا با توهین، هتک حرمت و از بین بردن حقوق اولیه آنان، به تدریج استحاله فرهنگی را در حق مسلمانان با همکاری برخی نهادها و گروه‌های وابسته شکل دهند تا مسئله مسلمانان به فراموشی سپرده شود و این در حالی است که مسلمانان هند سالیان متمادی و طولانی در کنار مردم هند با فرهنگ و تمدن، زندگی مسالمت آمیز داشته اند.

بر کسی پوشیده نیست که این اقدامات غیردموکراتیک که بی ارتباط با سفر ترامپ و حمایت‌های صهیونیزم بین الملل نیست به منظور از بین بردن یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان هندوستان است تا با نسل کشی، توان و سرمایه اجتماعی آنان را هرچه بیشتر تقلیل و تضعیف نماید.

اقدامات اخیر آمریکا و صهیونیزم بین الملل در آغاز سده بیست و یکم، همگی حکایت از توطئه ای بس خطرناک و از قبل طراحی شده علیه مسلمانان جهان، خصوصاً منطقه غرب آسیا، فلسطین، عراق، سوریه، یمن، میانمار و اخیراً در هندوستان دارد که به دنبال از بین بردن هرچه بیشتر قابلیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام است.

نکته مهم دیگر حمایت‌های سیاسی جریان دروغین حقوق بشر و دموکراسی خواهی در مقابل کشتار و رویدادهای به وقوع پیوسته توسط گروه‌های افراطی و هندوهای متعصب است که در سکوتی مرگ بار فرو رفته و دست گروه‌های متعصب و افراطی را در از بین بردن حقوق و سرنوشت مسلمانان باز گذاشته است.

وقایع اخیر در هند، همچون سیاست جنگ نیابتی و ترویج جریانات تروریستی مانند داعش بدعتی خطرناک در روابط بین الملل است که ضمن پایمال کردن حقوق ۲۰۰ میلیون مسلمان، می‌تواند زمینه ساز بروز بحران‌ها و نارضایتی‌ها در سایر کشورها گردد و در واقع جامعه جهانی با تجاهل به آن، آنارشیسم بین المللی را ترویج می‌کند که دیگر امکان مواجهه با آن را نخواهد داشت.

مجمع جهانی بیداری اسلامی، ضمن محکومیت این جنایات، از دولت هند انتظار دارد برای توقف این کشتارها و جنایات اقدام نماید و از تمامی مجامع حقوق بشری، علما و رهبران جهان اسلام، مسلمانان، آزادی خواهان و دولت‌های آزاده جهان می‌خواهد تا قبل از شکل گیری یک نسل کشی آشکار، با موضع گیری صریح و سریع خود، این اقدامات را که در راستای اسلام هراسی و نابودی مسلمانان صورت می‌پذیرد، محکوم نمایند و تمامی مساعی خویش را برای رعایت حقوق مسلمانان از مجاری مختلف به عمل آوردند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا