ایران و جهان

سازمان بهداشت جهانی:همه تلاش برای مبارزه با کرونا را دوچندان کنند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «تدروس آدهانوم» (Tedros Adhanom) دبیرکل سازمان بهداشت جهانی امروز پنج‌شنبه از همه کشورهای جهان خواست تا تلاش هایشان در مبارزه با ویروس «کرونا» را «دو چندان» کنند.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در جمع خبرنگاران در ژنو در این خصوص اعلام کرد: نامیدن اپیدمی کرونا به صورت شیوع جهانی این ویروس به این معنی نیست که کشورهای جهان باید تسلیم شوند.

«تدروس آدهانوم» در این باره افزود: اینکه کشورها تلاش های خود را از کنترل بیماری به کاستن تلاش‌ها تبدیل کنند، اشتباه و خطرناک است.

این درحالی است که رئیس سازمان بهداشت جهانی دیروز به صورت رسمی بیماری کووید -۱۹ ناشی از ویروس کرونا را به عنوان بیماری همه گیر و فراگیر جهانی دسته بندی کرد.

در این ارتباط «تدروس آدهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی در نشست خبری اعلام کرد که در دو هفته گذشته تعداد موارد شیوع کرونا به سرعت گسترش یافته و به بیش از ۱۱۸ هزار نفر رسیده است و همچنین ۱۱۴ کشور را درگیر کرده و ۴۲۹۱ تا کنون بر اثر این بیماری در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این اعلام کرده بود که شیوع کرونا هنوز به مرحله همه گیری جهانی نرسیده و این برای نخستین بار است که این سازمان، شیوع کرونا را به عنوان «فراگیری جهانی» دسته بندی و اعلام می‌کند.

مسئول سازمان بهداشت جهانی در عین حال نگرانی خود را از وضعیت پیش آمده اعلام کرده و نسبت به شیوع گسترده‌تر و تشدید این شرایط ابراز نگرانی عمیق کرده است.

آدهانوم در عین حال از همه کشورها خواسته است تا اقدامات تهاجمی و اضطراری خود علیه شیوع گسترده‌تر «ویروس کرونا» را به کار گیرند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین در ادامه گفته است که چند کشور در جریان شیوع کرونا نشان داده‌اند که این ویروس می‌تواند سرکوب و کنترل شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا