ایران و جهان

ادعای دلسوزی آمریکا برای مردم ایران ریاکارانه است


به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، طی سخنانی در جریان چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، قبل از اعلام موضع نسبت به ادعاها و اتهام‌های مطرح شده از سوی گزارشگر ویژه، از رئیس اتریشی جلسه درخواست کرد به احترام جانباختگان ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله ایران، یک دقیقه سکوت اعلام شود که این پیشنهاد، پذیرفته شد.

بقایی هامانه، با انتقاد شدید از استمرار رویکرد سیاست زده و متعصبانه برخی کشورها نسبت به موضوع حقوق بشر ایران، سو استفاده از سازوکارهای حقوق بشری برای اعمال فشار سیاسی علیه کشورهای هدف را جفایی بزرگ در حق شورای حقوق بشر برشمرد و توقف این رویکرد مخرب از سوی بانیان قطعنامه ضد ایرانی را خواستار شد.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌های ضد بشری آمریکا در شرایطی که دولت ایران، همه امکانات خود را صرف مقابله با کرونا و حفظ جان شهروندان خود کرده و در شرایطی که برخی از بانیان قطعنامه ضد ایرانی خود فعالانه تحریم‌های آمریکا را اجرا می‌کنند، ادعای دلسوزی این دسته از کشورها برای حقوق بشر مردم ایران را ریاکارانه و بی اعتبار توصیف کرد.

سفیر کشورمان در ادامه سخنانش، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را نمونه بارز نقص فاحش همه قواعد و معیارهای بین المللی دانست و با توصیف شهید سلیمانی به عنوان “بزرگترین مدافع حقوق بشر و کرامت انسانی”، تصریح کرد که او بود که موجب نجات میلیون‌ها انسان از زیر یوغ داعش و تروریسم گردید و این امکان را فراهم کرد که مردم عراق و سوریه بتوانند حقوق انسانی خود را که تحت سلطه داعش نقض شده بود، بازیابند.

گفتنی است، نمایندگان کشورها به پیشنهاد سفیر ایران در ژنو با یک دقیقه سکوت، به قربانیان ویروس کرونا و فداکاری و از خودگذشتگی کادر پزشکی ادای احترام کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا