ایران و جهان

۵۰درصد راه های روستایی گیلان مسدود است/بازگشایی کامل تا ۲روز دیگر


به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط اکبری مقدم شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی از عصر روز یکشنبه شاهد بارش شدید برف در مناطق غربی و روز دوشنبه در مناطق شرقی و مرکزی استان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها سبب بروز مشکلاتی در حوزه راه‌های ارتباطی، روستایی و قطعی در بخش برق و آب شد، افزود: وسعت برف در گیلان به ۱۴ هزار کیلومتر مربع رسید.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه بیشترین مشکل استان گیلان در این بازه زمانی ورود ۳۶ هزار خودرو به استان و مسدود شدن مسیر امامزاده هاشم به سنگر و سراوان به فومن بود، گفت: با تلاش نیروهای راهداری گیلان و استان‌های همجوار موفق شدیم ظهر روز گذشته این مسیر را بازگشایی و خودروهایی گرفتار در این مسیر و رها سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۰ درصد راه‌های روستای استان گیلان بر اثر بارش برف مسدود است، ادامه داد: ۲۵۰ هزار خانوار در این مدت و بر اثر بارش برف دچار قطعی برق شدند که بر اساس اقدامات انجام شده و حضور اکیپ‌هایی از استان‌های همجوار این میزان به ۵۰ هزار خانوار کاهش یافته بود که امیدواریم تا پایان وقت امروز به عدد ۳۰ هزار برسد.

اکبری مقدم با اشاره به قطع بیش از ۴۴ هزار انشعاب آب روستایی، گفت: تلاش‌های نیروها ادامه دارد و امیدواریم این میزان به ۳۰ هزار کاهش یابد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا