ایران و جهان

حمله راکتی به سفارت آمریکا درعراق/چندنفر زخمی شدند/سفارت تخلیه شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، صدای انفجار چندین خمپاره یا کاتیوشا در اطراف سفارت آمریکا در شهر بغداد شنیده شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، برخی تعداد راکت‌های شلیک شده به منطقه سبز را ۴ فروند و برخی منابع نیز آنها را ۵ فروند اعلام کرده‌اند.

رسانه‌های عراقی از به صدا درآمدن آژیر خطر سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

خبرگزاری العربیه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که سه فروند راکت از مجموع پنج فروند راکت پرتاب شده به منطقه سبز بغداد، به سفارتخانه آمریکا اصابت کرده است که یکی از این راکتها به محل رستوران این سفارتخانه برخورد کرد.

شبکه تلویزیونی السومریه عراق نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که در پی این حمله راکتی چندین تن زخمی شدند و بالگردها در حال تخلیه افراد ساکن در داخل سفارت و محوطه آن هستند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که متعاقب این حمله منتشر شد، آمده است: «وضعیت امنیتی [در عراق] همچنان وخیم است و گروههای مسلح تحت حمایت ایران هنوز یک تهدید بشمار می‌روند. از این رو ما هوشیار و گوش بزنگ می مانیم».

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: از سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۱۴ حمله از سوی «ایران و شبه نظامیان تحت حمایت ایران» علیه نیروهای نظامی آمریکا در عراق انجام شده است.

آمریکا همچنین از دولت عراق خواست تا برای حراست از پایگاه‌های آمریکا در این کشور «به تعهدات خود بطور کامل عمل نماید».

در همین ارتباط، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گفت که حملات متعدد به سفارتخانه آمریکا در مرکز بغداد «غیرقابل قبول» است و اینکه این حملات «به خوشنامی و اعتبار عراق لطمه می‌زند، کشور را تضعیف و حاکمیت آن را متأثر می سازد».

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا در این منطقه شاهد حملات راکتی متعددی بوده است. روز ۲۲ ژانویه نیز سه فروند موشک به منطقه سبز بغداد اصابت کرد که این حمله هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا