اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسط

حضور بانوان کارآفرین برتر و آثار مطرح جشنواره فیروزه در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ،کارشناس مد و لباس خوزستان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور فعال بانوان کارآفرین در نمایشگاه کتاب خوزستان،اظهار کرد: در بخش جنبی نمایشگاه کتاب همواره به زنان توجه شده و برای آنان افتخاراتی به همراه داشته است به طوری که امسال کارآفرینان برتر و آثار مطرح جشنواره فیروزه امکان عرضه محصولات خود را در این بخش دارند.

مدینه نریمیسا با بیان اینکه در این نمایشگاه و در بخش جنبی آن از بانوان کارآفرین با عنوان فروش ۱۰۰ درصد دعوت شده،افزود: این بانوان در بخش های طراحی لباس، طراحی پارچه های سنتی و زیورآلات در نمایشگاه حضور یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: سه گروه در بخش گالری فیروزه این نمایشگاه فعالیت می کنند که با توجه به عرضه محصولات با کیفیت در این چند روز استقبال بسیاری از آنها صورت گرفت و تشویق های بسیاری را برای ادامه کار شاهد بودیم.

این کارشناس مد و لباس استان با اشاره به فعالیت هایی که در راستای اشتغالزایی و توانمندی بانوان در خوزستان انجام شده، اظهار کرد: امسال بانوان خوزستانی جوایز بسیاری در بخش های بافت، طراحی و سوزن دوزی بختیاری و تلفیق با بلوچ و طراحی لباس بختیاری به دست آوردند.

مدینه نریمیسا با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در کار مد و لباس، سوزن دوزی و دوخت سنتی بختیاری را به ثبت برسانیم،تصریح کرد: از فعالیت های خوبی که تا کنون انجام شده راه اندازی بازارچه خوداشتغالی بانوان در کوی رمضان است که موفقیت های خوبی برای بانوان به همراه داشته است.

وی به حمایت های انجام شده از سوی مسئولان استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر چهار اداره کل در خوزستان از بانوان کارآفرین که در سه سطح تحصیلکرده دانشگاهی، فارغ التحصیل دانشگاهی،بیکار و بانوان خود اشتغال کم سواد فعالیت دارند، حمایت می کنند.

این کارآفرین خوزستانی با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان از بانوان کارآفرین،خاطر نشان کرد: این حمایت ها می تواند در قالب ارائه بن های خرید از بانوان در بخش های مختلف به کارکنان ادارات صورت گیرد.

نریمیسا با بیان اینکه در حال حاضر مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری،شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در کنار هم به صورت تخصصی ما را حمایت و دنبال می کنند،بیان داشت: توسعه بازارهای خوداشتغالی با حمایت های همسوی مسئولان استان برای زنان کارآفرین ضروری است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این نیستیم که برای بانوان کارآفرین مکان جدید ساخته شود بلکه از امکانات موجود و بازارهای محله ای می توان به نحو مطلوبی استفاده کرد که در این راستا حمایت شهرداری برای رسیدن به استقلال مالی بانوان ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا