ایران و جهان

جهش ۲۵ درصدی کسری بودجه آمریکا/بدهی ملی رکورد زد


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اوضاع هزینه‌کردهای دولت آمریکا هر روز بدتر و بدتر می‌شود و کسری بودجه دولت فدرال به میزان متوسط ۱۰۰ میلیارد دلار در ماه رسیده است. از سوی دیگر سطح بدهی خانوارهای آمریکا هر روز در حال افزایش است و به رکورد ۱۴ تریلیون دلار رسیده است.

داده‌های خزانه‌داری آمریکا نشان داد که در ۴ ماه ابتدایی سال مالی ۲۰۲۰ این کشور با کسری بودجه ۳۸۹.۲ میلیارد دلاری روبرو شده است. این نشان‌دهنده یک جهش ۲۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته است و حدود ۴۰ درصد کل کسری بودجه در سال مالی ۲۰۱۹ می‌باشد.

در ۱۲ ماه گذشته دولت آمریکا ۱.۰۶ تریلیون دلار بیشتر از درآمد خود خرج کرده است تا به این ترتیب کل بدهی ملی به ۲۳.۳ تریلیون دلار برسد. هرچند میزان درآمد دولت به ۱.۱۸ تریلیون دلار رسید که نسبت به ۱.۱۰ تریلیون دلار سال قبل افزایش یافته بود، اما شتاب افزایش ۹.۶ درصدی هزینه‌کردها بیشتر از رشد درآمد بود.

داده‌های فدرال‌رزرو نشان داد که میزان بدهی خانوارهای آمریکا هم برای بیست و دومین ماه متوالی رشد کرده و به ۱۴ تریلیون دلار رسیده است. این بالاترین سطح بدهی این خانوارها در تاریخ ثبت شده آن است. این ۱.۵ تریلیون دلار بالاتر از رکورد قبلی ۱۲.۶۸ تریلیون دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۰۸ است، که بلافاصله بعد از آن بازارهای سهام سقوط کردند و رکود بزرگ جهانی به وجود آمد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا