ایران و جهان

تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به بیش از ۱۰۰ نفر رسید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک منبع رسمی اعلام کرده است که تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به بیش از ۱۰۰ نفر رسید.

این خبر را رویترز به نقل از یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرده و در این ارتباط گفته است که مسئولان نظامی آمریکا در حال آماده سازی گزارشی هستند که در آن تعداد آسیب دیدگان بر اثر حمله موشکی ایران به یک پایگاه نظامی در عراق بیش از ۱۰۰ نفر اعلام شده است.

این مقام رسمی که نامش به درخواست خودش فاش نشده، گفته در این گزارش قرار است تعداد نطامیان ضربه مغزی شده آمریکا در عراق بیش از ۱۰۰ نفر اعلام شود.

اعلام این آمار در حالی انجام شده که پیش از این وزارت دفاع آمریکا تعداد آسیب دیدگان در جریان حمله موشکی ایران را ۶۴ مورد اعلام کرده بود.

از زمان حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی «عین الاسد آمریکا» در عراق در کمتر از یک ماه پیش، تا کنون مقامات آمریکایی آمار متناقض و متفاوتی از این حمله را اعلام کرده‌اند.

در نخستین واکنش‌ها به حمله موشکی ایران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوضاع را خوب عنوان کرده بود و پس از آن پنتاگون آمار تلفات خود را ۱۱ نظامی و پس از آن ۵۰ نفر عنوان کرده بود.
از سال ۲۰۰۰ تا به امروز حداقل ۴۰۸ هزار نفر از نظامیان آمریکایی دچار ضربات و حوادث مغزی شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد،  پایگاه عین الاسد را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

انتشار آمار متناقض از سوی مقامات آمریکایی در ارتباط با تلفات حمله موشکی ایران باعث شده تا برخی کارشناسان غربی به دیده تردید به این آمار نگاه کنند و از احتمال وجود تلفات گسترده در جریان حمله موشکی ایران خبر دهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا