اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطیادداشت

اهداف و برنامه های صادق کمایی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس حوزه انتخابیه آبادان، اروند کنار و چوعبده

صادق کمایی_ مهندس برق و ارشد مدیریت / با شناخت کافی از فرصت ها و تهدیدهای منطقه و استان و همچنین آشنایی با سیستم اداری و شرایط اقتصادی، فرهنگی و آموزشی شهرستان و با مشورت صاحب نظران و بزرگان منطقه و با اتکال به خداوند متعال و امید به عنایت مردم شریف آبادان پا به عرصه انتخابات یازدهمین دوره گذاشته، امیدوارم بتوانیم به دور از شعارزدگی و حرکات نمادین و نمایش های عوام فریبانه و با توجه به واقعیت های موجود و با بهره بردن از تجربیات کارشناسان، پیشکسوتان اصناف و اقشار مختلف اعم از کشاورزان، صیادان، دریانوردان و فرهنگیان و دانشگاهیان و کارکنان ادارات و سازمان های مختلف، ورزشکاران، هنرمندان و اتکا به فرصت های منطقه و مقررات حاکم بر مناطق آزاد در بهبود شرایط موجود گامی موثر برداشته و تغییری محسوس ایجاد کنیم.

دیدگاه ها، نظریات و محورهای پیگیری :

استفاده از فرصت ها و امتیازات و اختیارات نمایندگی برای منافع شهرستان ها نه برای خود و اشخاص و گروه های خاص و وابستگان
_ استفاده از نظر کارشناسان حوزه های مختلف و سمن ها و بهره برداری از فرصت های موجود در منطقه خصوصا فرصت ارزشمند نیروی انسانی و استعداد ها
_ تغییر رویه در رابطه ی بیمار موجود بین نمایندگان مجلس و مدیران ادارات دولتی شهرستان که به جای نگاه کارشناسانه، تقویت منابع انسانی و مالی، بعضا مورد دخالت نابجا، جاسوس گماری، تحمیل افراد نااهل، تحقیر،زورگویی و تهدید و تعویض توسط نمایندگان قرار می گیرند.
_ انتقال فشار نمایندگان از مدیران بومی و محلی به مدیران ارشد کشوری در راستای تحمیل حقوق آبادان با ارائه کارشناسی فرصت ها و تهدید ها به نحوی که به جای زورگویی و فشار نمایشی بر ادارات محلی، آوردن فشار از سوی نمایندگان به مناطق جنگ زده و خسارت دیده ی آبادان داده شود.
_ اهتمام در جهت جلب توجه ملی به خرابی های آبادان با توجه به شرایط امنیتی و مرزی استفاده از کار گروه های نخبه در دفاع از منافع ملی و مصالح شهرستان
_ ایجاد سازوکارهای قانونی جهت حمایت از هنرمندان، ورزشکاران، فعالان فرهنگی و قرآنی تامین تجهیزات و ماشین آلات و مایحتاج نرم افزار و سخت افزاری نیروی انتظامی جهت ارتقاء امنیت
_ توسعه خدمات درمانی
_ اعتبار بخشی به انجمن ها و تشکل های فرهنگیان جهت مطالبه حقوق فرهنگیان پس دهها شعار
_ قانونمند کردن وضعیت سوخت، بیمه و امنیت شغلی دریانوردان و صیادان
_ تقویت هیئت های ورزشی
_ اهتمام در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال

و اما سخن آخر:
مردم شریف آبادان، اروندکنار، چوعبده

انتخاب نمایندگان دلسوز و پیگیر،اما غیر عملیاتی و نا آشنا به اصول عمران و پروژه و محاسبات،باعث شده تا پیگیری ها و پیشرفت در حد نوشته های روی کاغذ بماند یا در اجرا دچار ضعف و انحراف شود. ضمن اینکه نیازسنجی و تهیه طرح ها و تایید محاسبات هر طرح و پروژه هم نیازمند اطلاعات کارشناسی و مهندسی است.
یکی از مهمترین دلایل هدر رفتن هزینه ها و به نتیجه نرسیدن پروژه ها دوباره کاری ها نیز فریب خوردن نمایندگان در تحلیل ها و پیگیری های آنشایی و احساسی است.
مکاتبات مکرر و سخنرانی های عوام پسند مفید است اما کافی نیست نگاه کارشناسی به مشکلات و پروژه ها و تحلیل ارتباط بین خرابی ها تصمیم مبتنی بر اطلاعات و برآورد های علمی تنها راه برون رفت از شرایط بحرانی موجود است . اگر تسلط پروژه ای و مهندسی و عملیاتی در کنار صداقت و اهتمام به تغییر قرار بگیرد ،بدون شک خواسته های اولیه شما محقق خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا