ایران و جهان

انتخاب اول، دوم و سوم من سپاهان است/ به خاطر عشقم به سپاهان آمدم


به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی پیش از دیدار دو تیم سپاهان و فولاد خوزستان، در نشست خبری حاضر شد و در ابتدا به دو تیم شهرخودرو و استقلال تبریک گفت و اظهار داشت: باید صعود دو تیم شهرخودرو و استقلال را با وجود همه مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد کردند به دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به این دو تیم تبریک بگوم. ما اکنون در لیگ قهرمانان آسیا ۴ نماینده داریم و امیدوارم نمایندگان خوبی باشیم. من معتقدم، ما می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و با اقتداری که شهرخودرو و استقلال از خود نشان دادند، ثابت کردند که نمایندگان و فرزندان ایران چقدر انسان‌های بزرگ و سخت‌کوشی هستند.

وی با اشاره به بازی قبلی سپاهان در برابر ماشین‌سازی تبریز افزود: ما بازی با ماشین‌سازی را آنالیز کردیم. در بازی قبلی، حیف بود که ما با حدود ۵۵۰ پاس و ۵۷ درصد مالکیت توپ و ۸ موقعیت گل آن هم در برابر تیمی که هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت مقابل استقلال به برتری رسیده بود ولی در برابر ما کوچک‌ترین موقعیتی نداشت، نتوانستیم سودی ببریم. فوتبال ما را به همین دلیل و به خاطر بی‌دقتی‌مان تنبیه کرد و ما کار سختی مقابل فولاد خوزستان داریم. فولاد مربی جوان و باانگیزه‌ای دارد و در نقل و انتقالات هم خوب عمل کردند و بازیکنان خوبی را جذب کردند. شاید دوری از شرایط مسابقه، یکی از مشکلات آن‌ها باشد. ما فردا در پی این هستیم که بازی خوب و جذابی را ارائه کنیم و از فوتبال زیبا لذت ببریم.

سرمربی سپاهان درباره تیم فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: جواد نکونام از مدل کی‌روش کپی‌برداری کرده است؛ فوتبال را به عقب می‌برد و چشم به ضدحملات دارد اما ما هم سپاهان هستیم و در زمین خودمان هستیم و فوتبال خود را داریم. چند تن از بازیکنان ما مصدوم هستند که اگر آن‌ها برگردند شرایط ما بهتر می‌شود. ما بازی قبلی با یک دفاع وسط بازی می‌کردیم و مجبور شدیم شایان مصلح را به دفاع وسط بیاوریم و تیم ترکیب کامل خود را نداشت. البته بازی بدی هم ارائه نکرد.

وی با گلایه از وقت‌کشی برخی از تیم‌ها ادامه داد: در کل امیدوارم بازی خوب و قشنگی را شاهد باشیم و اینطور نباشد که ما شوت کنیم، توپ از بالای دروازه رد شود و میان زمین یک‌نفر خودش را بگیرد و به زمین بیندازد. منظور من درباره بازی فردا نیست. بازی‌های قبلی را می‌گویم و در مجموع امیدوارم زیبایی فوتبال را ببینیم. بحث امتیاز گرفتن و بحث زیبا فوتبال بازی کردن از هم جدا هستند. در همه جای دنیا قوانین را طوری وضع می‌کنند که فوتبال گل داشته باشد. وقتی فوتبال گل داشته باشد، تماشاگر و اسپانسر هم می‌آیند. فکر می‌کنم شرایط چمن نقش‌جهان هم بهتر شده و امیدوارم چمن به ما اجازه ارائه یک بازی زیبا را بدهد.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مصاحبه آقای تابش مبنی بر اینکه از ۲ ماه قبل فدراسیون فوتبال با قلعه‌نویی مذاکره کرده است تصریح کرد: دو ماه پیش که ویلموتس سرمربی تیم ملی بود و تابش هم این مصاحبه را تکذیب کرده است.

وی با بیان اینکه در هر تیمی که حضور داشته است، با همه وجود کار کرده بیان کرد: من روزی، نزدیک نیم‌فصل به استقلال اهواز رفتم، اواسط نیم‌فصل دوم از استقلال تهران به من پیشنهاد دادند، استقلال اهواز را من نبسته بودم و در حال سقوط بود اما من گفتم اخلاقاً درست نیست که من این تیم را در این شرایط رها کنم و به استقلال تهران بروم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: روزی من سرمربی ذوب‌آهن بودم، کسی به نام میلاد آمد و شروع کرد به صحبت کردند درباره شرایط بد سپاهان و به عنوان یک سپاهانی با من درد دل کرد که سپاهان تیمی مردمی است و بودجه خوبی دارد و غیره؛ خاطرم هست در آن سال سپاهان ۶ بازیکن خارجی داشت که اگر حساب کنیم شاید از بودجه الان ما هم بیشتر بود. من به او گفتم که اینجا محل تمرین ذوب‌آهن است و یک جای بهتر باید درباره این مسائل صحبت کرد. در آن سال خداراشکر ذوب‌آهن در پایان فصل با اقتدار دوم و راهی آسیا شد. بعد از پایان فصل و از زمانی که من به سپاهان آمدم، میلاد را یکی دوبار بیشتر ندیدم. وقتی او را دیدم به او گفتم اگر من تیم چهاردهم جدول را رها می‌کردم و به تیم دوم جدول می‌آمدم، قدری کم‌لطفی بود اما من تیم دوم جدول را رها کردم و به تیم چهاردهم آمدم. من از سهمیه آسیا تیم ذوب‌آهن گذشتم و به سپاهان آمدم که بودجه آن، نسبت به ۳ تیم، ۵۰ درصد است. اما ما از همان ابتدا راه خود را پیدا کردیم و زمانی را که باید ۵ ساله طی می‌شد، ما در سال دوم به آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه سپاهان با توجه به بودجه‌ای که دارد بسیار جلو است افزود: می‌توانید بیایید و قراردادهای ما را ببینید. طبق آمار سایت متریکا، ما نخستین تیم در ۲ شاخص خلق موقعیت و موقعیت ندادن به حریف هستیم. در مالکیت توپ از ۳ تیمِ برتر هستیم ولی با همه این وجود دشمنان زیادی هم داریم. برخی از کارشناسان می‌آیند و از روی حب و بغض حرف‌هایی می‌زنند. من برای سپاهان با عشقم معامله کردم. یعنی تیم دوم را دادم و تیم چهاردهم را گرفتم. در تیم‌های دیگر هم همینطور بوده است. برخی به خاطر پول می‌آیند اما من اگر به تراکتور و استقلال و سپاهان رفتم به خاطر پول نبوده است. من روزی تراکتور را پنجم و روزی یازدهم تحویل گرفتم. استقلال را روزی یازدهم و روزی سیزدهم گرفتم.

قلعه‌نویی درباره احتمال حضورش در تیم ملی افزود: برای تیم ملی یک‌بار با من صحبت شد و من گفته گزینه اول، دوم و سوم من سپاهان است اما با این حال موضوع تیم ملی مطرح شده و از آنجایی که بحث ملی است، گفتم که با مدیران باشگاه و کارخانه صحبت کنند. آن‌ها ابتدا می‌خواستند نظر من را بدانند و سپس به سراغ باشگاه رفتند و نگذاشتند مسئله باز شود. سپاهان باید به خود ببالد که تیمی که تا یک‌سال و نیم پیش شرایط خوبی نداشته، سرمربی‌اش اکنون گزینه سرمربیگری تیم ملی است.

وی با بیان اینکه تمرکز خود را روی سپاهان متمرکز کرده است افزود: من در عمرم برای هیچ تیمی جایی نرفته‌ام اما برای تقویت سپاهان پیش رضایی استاندار اصفهان رفتم و از اوخواهش کردم.

سرمربی زردپوشان در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اگر سپاهان بخواهد از اسطوره‌های خود مثل محرم نویدکیا و هادی عقیلی روی نیمکت سرمربیگری استفاده کند، مثل استقلال و فرهاد مجیدی و پرسپولیس و گل‌محمدی، آیا از این موضوع سودی می‌برد یا خیر؟ بیان کرد: درباره نویدکیا بگویم که وقتی من به سپاهان آمدم یکی دوبار با نویدکیا صحبت کردم و یک‌بار هم با او جلسه گذاشتیم و از او خواستم که بیاید در سپاهان، یک سالی تجربه کند و بعد خودش پرچم را در دست بگیرد تا سپاهان به مشکل برنخورد. وقتی اسم نویدکیا می‌آید، من خود را مهمان می‌دانم. به او گفتم آقای نویدکیا من اینجا مهمان هستم و شما چون هافبک و بازیکن باهوشی بودی، بیا و دوره‌های مربی‌گری را برو و اینجا هم تجربه کسب کن. محرم باید می‌آمد و حرف مرا گوش می‌کرد و اینجا کسب تجربه می‌کرد اما اینکه در ذهن او چه می‌گذرد را باید از خودش پرسید. اگر الان محرم بود، این انتقال هم برای باشگاه سپاهان افتخار به حساب می‌آمد و هم ما را قابل می‌دانستند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا