ایران و جهان

ارائه خدمات درمانی داوطلبانه در مناطق سیل زده


وحید سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات اعزام تیم‌های درمانی به مناطق سیل زده و محروم، گفت: با همکاری سازمان نظام پزشکی و سازمان داوطلبان هلال احمر و بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان مقرر شد تا تیمی از پزشکان داوطلب به مناطق سیل زده اعزام شوند.

وی افزود: این تیم شامل ۱۶ پزشک عمومی، متخصص، پیراپزشک و غیره است که بر اساس فراخوان سازمان داوطلبان آمادگی خود را برای ارائه خدمات داوطلبانه در این مناطق اعلام کرده‌اند. این تیم درمانی در سه مرکز درمانی شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان فعالیت خواهند کرد.

سلیمی ادامه داد: پزشکان اعزامی نیز شامل دو متخصص زنان، دو ماما، دو جراح عمومی، یک متخصص پوست، یک متخصص اطفال، تعدادی پزشکان عمومی و پرستار و داوطلبان متخصص در حوزه دارویی هستند.

معاون جذب و ساماندهی سازمان داوطلبان هلال احمر، با بیان اینکه این تیم درمانی به مدت سه روز در استان سیستان به ارائه خدمت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: اولین مرحله طرح درمانی در مناطق سیل زده از امروز در شهرستان چابهار آغاز شده است و پزشکان اعزامی پس از سیستان به دیگر استان‌های متأثر از سیل از جمله جنوب کرمان و هرمزگان خواهد رفت.

سلیمی درباره فعالیت این تیم در استان‌های دیگر نیز توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تیم پزشکی به مدت سه روز در هر یک از این استان‌ها فعالیت کند اما ممکن است بر اساس نیاز منطقه و میزان مراجعات، به مدت بیشتری و حداقل ۵ روز به فعالیت خود ادامه دهند.

وی درباره جزئیات فعالیت در کرمان و هرمزگان نیز توضیح داد: در حال حاضر نیروهای هلال احمر این دو استان در روستاها و مناطق مورد نظر مستقر بوده و در حال بررسی منطقه هستند. در نتیجه بر اساس نوع بیماری‌های شایع در مناطق مدنظر، پزشکان متخصص نیز اعزام خواهند شد.

معاون جذب و ساماندهی سازمان داوطلبان هلال احمر ادامه داد: به علاوه برای روزهای آتی استان‌های دیگر از جمله استان فارس نیز به عنوان استان‌های معین در تأمین پزشکان داوطلب، با ما همکاری می‌کنند.

سلیمی درباره اعتبار لازم برای تأمین دارو نیز تصریح کرد: در این طرح در کنار ارائه خدمات درمانی به هموطنان سیل زده، داروها نیز به صورت رایگان به مردم اعطا خواهد شد. بر این اساس حدود ۵ میلیارد ریال برای تأمین دارو در نظر گرفته شده است که در صورت افزایش استقبال و نیاز منطقه امکان افزایش داروها وجود دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا