ایران و جهان

اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس اتاق اصناف ایران در بیشتر نشست‌های برگزار شده در وزارت صنعت، پیگیر تبصره ۷ ماده ۷۲ و بازگشت سهم یک سومی اصناف از درآمدهای حاصل از جرایم مالیاتی است و بر این اساس، ارقامی هم که تا به حال به مجموعه اصناف اختصاص یافته، نتیجه این تلاش‌ها بوده است و رئیس اتاق اصناف ایران، با جدیت و پشتکار کم‌نظیر موضوعات مربوطه را تا حصول نتایج احتمالی دنبال کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ایام پایانی سال آماده است و کالاهای مورد نیاز را تأمین کرده است؛ این در حالی است که ۹۰ درصد از ۱۴ میلیارد دلاری که برای خرید کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شد، تا امروز هزینه شده است و نتیجه آن این است که گوشت قرمز و گوشت مرغ به اندازه کافی تأمین و برنج ۱۱۲۱ هندی و سایر برنج‌های وارداتی به اندازه کافی ذخیره شده است؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم کمترین مداخله را در تأمین کالاهای اساسی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در سنوات پیش، فروش‌های فوق‌العاده نتیجه‌بخش و مؤثر بوده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم امسال نیز در مقطع زمانی پایان سال از این ظرفیت استفاده شود؛ این در حالی است که چنانچه سطح عرضه و سطح فروش برابری نکنند، باید نمایشگاه‌های عرضه داشته باشیم.

قبادی تصریح کرد: اگر اصناف، خود در تأمین، عرضه و نظارت توانمند باشند، دولت به آن حوزه ورود نخواهد کرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اصناف همواره در خدمت جامعه بوده‌اند و اگر کسی گران فروشی می‌کند او از لباس اصناف سو استفاده کرده است.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات و اقدامات اصناف تاکید کرد و افزود: یکی از ضعف‌های اصناف عدم حضور در رسانه‌ها به ویژه در صدا و سیما است. اصناف باید اقدامات خود را تشریح کنند. ارتباطی که دولت با مردم دارد با ارتباطی که اصناف با مردم می‌توانند برقرار کنند متفاوت است.

قبادی اظهار داشت: امروز در بیشتر مواد غذایی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز، روغن و … شاهد رعایت قیمت مصوب در سراسر کشور هستیم اما مردم بر این باور نیستند. ما می‌دانیم که اصناف کارها را به درستی انجام می‌دهند اما اصناف باید این امور را در ارتباط با رسانه ملی به اطلاع عموم برسانند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا