ایران و جهان

۳٫۷ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شد

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به ارزش و اهمیت زکات، اظهار داشت: پرداخت زکات، باعث افزایش مال می‌شود و بر هر فرد مسلمان دارا واجب است زکات خود را برای اجرای فرمان الهی پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه مبلغان و روحانیان، نقش مهمی در آگاه‌سازی کشاورزان و مردم برای پرداخت زکات برعهده دارند، بیان داشت: مردم استان در ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از این رقم یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان مستحبی، ۴۸۳ میلیون تومان زکات واجب، ۹۷۳ تومان فطریه عام و سادات و ۵۲۲ میلیون تومان کفاره است، عنوان کرد: همچنین در این مدت کشاورزان و دامداران استان ۱۳۵ تن و ۱۵۱ کیلوگرم گندم، ۱۱ تن و ۹۰۹ کیلوگرم جو، ۳۱۷ کیلوگرم خرما، یک نفر شتر و ۱۶۲ رأس گوسفند به‌عنوان زکات مال پرداخت کردند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه براساس قانون ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه محرومیت‌زدایی و ۴۰  درصد در راستای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود، اضافه کرد: ۸۹ درصد این زکات جمع‌آوری شده در بخش محرومان و ۱۱ درصد در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان برای کمک به تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک‌های موردی، ساخت مسکن و سرویس بهداشتی برای نیازمندان و ساخت، مرمت و بهسازی پروژه عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای ۲۸ پروزه به مبلغ ۴۱۷ میلیون تومان از محل زکات جمع‌آوری شده طی ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: بیشترین زکات جمع‌آوری شده از شهرستان‌های طبس و بیرجند بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا