اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوتیتر یکستون وسط

کیخسرو چنگلوایی: افزایش ضریب امنیت تولید و حمایت از تولید کننده از مهمترین اهداف بیمه در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی وضعیت بیمه محصولات کشاورزی ضمن بیان این مطلب که بیمه در دنیا به عنوان یکی از صنعت‌های پرسود و کلیدی است گفت: ۲۳ مورد از ۳۲ مورد بلایای طبیعی شناخته شده، در استان خوزستان وجود دارد.

وی یکی از مهمترین اهداف صندوق بیمه کشاورزی افزایش ضریب امنیت تولید، حمایت از تولید کننده و ضمانت استمرار تولید و پایداری آن برشمرد.

چنگلوایی در ادامه خاطرنشان کرد: الزامات قانونی، حداقل سطح را به عنوان ضریب نفوذ محصولات کشاورزی برای وزارت جهاد کشاورزی تعیین کردند به طوریکه ۵۰ درصد بیمه محصولات کشاورزی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی جزو بدنه وزارتخانه بوده و تأمین کننده اعتبار آن دولت می باشد اظهار داشت: سال‌های گذشته در زمینه بیمه محصولات کشاورزی کارهای بزرگی در استان صورت گرفت به طوریکه ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی به ۲ برابر میانگین کشوری رسید.

وی از جمله علل روند نزولی بیمه محصولات کشاورزی را سیاست گذاری‌های تدوین شده در سطح ملی و عدم حضور به موقع کارشناسان در مزارع حسارت دیده برشمرد.

چنگلوایی ارائه تسهیلات بانکی به بهره‌برداران جهت تشویق آنها به بیمه محصولات خود را یکی از طرح های موثر دانست و بر اجرای آن تأکید کرد.

وی در ادامه بیمه محصولاتی که در پهنه سیل قرار دارند را مهم دانست و از مسئولان مربوطه خواست آن را پیگیری کنند و تصریح نمود: جشنواره گل نرگس یکی از جشنواره‌های مهم است که می‌تواند در صنعت توریسم نقش موثری را ایفا کند بنابراین بیمه این محصول نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا