ایران و جهان

پیام حضرت عیسی (ع) خدمت به مردم است/ برای مسیحیان احترام قائلیم


به گزارش خبرنگار مهر، جشن ولادت حضرت عیسی (ع) با حضور دانشجویان ارمنی، کلیمی و آشوری دانشگاه آزاد، در مجمتع ولیعصر این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام قمی: پیام حضرت عیسی (ع) خدمت به مردم است

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات در این مراسم گفت: طبق آیات کتاب خدا وقتی عیسی خطاب کرد که چه کسانی حاضر است انصار خدا باشد، حواریون اعلام آمادگی کردند. انس زیبایی بین عیسی و حواریون برقرار بود. حضرت عیسی خطاب به حواریون خود می‌فرمایند اگر چیزی از شما بخواهم اجابت می‌کنید، آنها گفتند بله، عیسی ظرفی آورد و پاهای آنها را شست. فرمودند این طور که من برای شما تواضع کردم و پاهای شما را شستم باید با مردم هم همینگونه باشید و با مردم متواضع باشید.

وی گفت: امیرالمومنین (ع) دو مهمان داشتند که پدر و پسر بودند، آنها را به بالای مجلس آوردند و طعامی حاضر کردند و خود حضرت ظرف آب به دست گرفت تا مهمان دست خود را بشورد، مهمان خود را به خاک انداخت و مانع شد، اما حضرت فرمود ما از پیامبر تواضع را آموخته‌ایم، حضرت، محمد حنفیه را صدا زدند و به او فرمودند که دست پسر را بشورد. پیام حضرت عیسی خدمت به مردم است. پیام اسلام هم همین است. دعوت عیسی به خیر و نور و علم و مهربانی و مبارزه با کژی و ظلم و جهل و زشتی است.

وی افزود: پیام انبیای الهی این است که تا شرک و کفر هست مبارزه هست. آنقدر عیسی در این مسیر مستحکم بود که قصد جان او را کردند. حقیقت مسیح و پیامبر ما یکی است نه این نمادهای اشتباهی و دروغین. ما از صمیم قلب برای مسیح و مسیحیان احترام قائلیم.

حجت الاسلام قمی در ادامه گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند کسانی آمدند و به خانه زنی که اهل کتاب بود حمله کردند و زیور از پای او کشیده‌اند، اگر مسلمان از این واقعه جان دهد، جا دارد. این آن احترامی است که ما برای اهل کتاب قائل هستیم. ما باید به سمت خدمت به مردم برویم و بهترین خدمت به مردم ساختن این کشور است. بر اساس اخلاق و معنویت و عدالت باید این کشور را بسازیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: اکنون زمان گام دوم است و تا قله راه مانده است. این گام دوم با میدان داری جوانان اعم از مسیحی و… ممکن است. در آینده‌ای نه چندان دور ما شاهد به ثمر رسیدن این کشور و فتح قله‌های آرامش و آسایش هستیم. در ۱۹۳۰ روزولت اعلام برشکستگی در آمریکا کرد و پس از آن جنگ جهانی رقم زدند و پس از مدتی ابرقدرت شدند. ما امروز کشورمان اشکالاتی دارد اما جوانان در صحنه هستند و این کشور را خواهند ساخت. برای ساختن این میهن با هم همسو هستیم. مسیحی و مسلمان در کنار هم می‌جنگیم تا این کشور را به اوج شکوفایی برسانیم.

اسقف نرسیسان: ایران سرزمین صلح ادیان و اقوام است

اسقف گریگوریس نرسیسان از کشیشان مسیحی تهران در این برنامه با بیان اینکه ما همواره رضامندی و صلح را در ایران در میان ادیان مختلف شاهد بوده‌ایم، گفت: ما در ایران شاهد نور هدایت هستیم که انسان را به سوی ملکوت خداوند رهنمون می‌کند. عیسی مسیح وقتی بیماران را شفا می‌داد یا مردگان را زنده می‌کرد، با این کار ملکوت خدا را در زمین بنیان می‌گذاشت. عیسی می‌گفت ملکوت خدا در میان شماست. ما به عنوان پیروان مسیح باید ملکوت خدا را از طریق مودت و دوستی و برقراری صلح گسترش دهیم. ایران سرزمینی است که مبلغ صلح میان اقوام و ادیان بوده است.

اسقف بنیامین: رهبری نگاه مثبت و پدرانه‌ای در مقوله ادیان دارند

مارنرسی بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشور نیز در این مراسم گفت: این برنامه به تأسی از آموزه‌های قرآن برگرفته شده است. رهبری نگاه مثبت و پدرانه‌ای در مقوله ادیان دارند و با خانواده شهیدان آشوری، کلیمی و مسیحی دیدار داشتند که نگاه پدرانه ایشان را می‌رساند. دولتمردان نیز در مراسمات مختلف همواره به ما توجه داشته‌اند و باید ما فعالان کلیساها این نوع حرکت‌ها را از دولتمردان قدر بدانیم.

وی اظهار داشت: پیام میلاد مسیح پیام صلح و محبت است و خدا انسان را همان‌قدر محبت نمود که پسر یگانه خود را برای نجات بشر فرستاد. همه انسان‌ها به برقراری صلح دعوت شده‌اند و خوشا به حال کسانی که در راه صلح قدم برمی دارند. کشور ایران کشور همه ماست با رنگین کمان ادیان و اقوام. همه ما فرصت رشد و تعالی داریم و هویت دینی و قومی خود را توانسته‌ایم در ایران حفظ کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا