ایران و جهان

پولی بودن سیاست، چهره دروغین دموکراسی آمریکا را افشا کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، انجمن تحقیقات حقوق بشر چین روز پنج شنبه ۵ دیماه (برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹) با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «پولی بودن سیاست، چهره دروغین دموکراسی آمریکا را افشا کرد» نوشت: «پولی بودن سیاست، دلیل مهم رویارویی‌های سیاسی و گسستگی اجتماعی در آمریکا است. آمریکا همواره خود را به عنوان الگوی دموکراسی و حقوق بشر معرفی کرده است؛ ولی پولی بودن سیاست که هر زمان و در همه جا تأثیرگذار است، دروغ‌های آمریکا را افشا کرده و حقوق بشر با ویژگی‌های آمریکایی را بی‌رحمانه زیرپا گذاشته است».

در این مقاله آمده است که طی سال‌های اخیر، طبقه ثروتمند تأثیرات بسیاری بر سیاست‌های آمریکا داشته‌اند، ولی تأثیرات مردم عادی این کشور روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود. در واقع، پولی بودن سیاست آمریکا چهره دروغین دموکراسی این کشور را افشا کرده است.

در این مقاله نوشته شد، که تأثیرات پول در تمام روندهای سیاسی آمریکا مشاهده می‌شود و به یک بیماری مزمن در جامعه آمریکا تبدیل شده است.

در زمینه انتخابات، پولی بودن سیاست آمریکا انتخابات را به نمایش یک‌نفره برای قشر ثروتمند تبدیل کرده است. از قرن بیست و یکم به این سو، هزینه انتخاباتی نامزدهای دو حزب آمریکا از ۷۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ به ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ افزایش یافت. هزینه انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ نیز به ۶.۶ میلیارد دلار رسید که گران‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود.

در بخشی دیگر از این مقاله آمده است که یکی از پیامدهای پولی بودن سیاست آمریکا آن است که مردم عادی از حق سیاسی خود محروم می‌شوند. مناصب دولتی به ابزاری ویژه برای افراد ثروتمند و طبقه مرفه تبدیل شده‌اند که علاوه بر انتقال آشکار منافع به آنان، مشکلات و موانع موجود بر سر راه حل و فصل مسائل سیاسی همچون خشونت با اسلحه را افزایش داده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا