ایران و جهان

پرداخت حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان دیه در یک سال گذشته توسط بیمه‌ها و صندوق تأمین خسارت

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع تلفات و خسارات ناشی از تصادفات در جاده‌های کشور مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه دستگاه‌های مختلف اعم از وزراتخانه‌های صنعت، راه و آموزش و پرورش، ناجا، صندوق تأمین خسارات و … گزارشات خود را در این باره ارائه کردند که به طور کل گزارشات حاکی از این مطلب بود که در ۹ ماه گذشته تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای افزایش پیدا کرده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌طبق گزارشات ارائه شده در جلسه امروز در ۹ ماه گذشته تلفات ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴ هزار نفر افزایش پیدا یافته و مجروحیت‌های ناشی از تصادفات نیز افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: تعدادی از دستگاه‌ها بخشی از مواد بیمه شخص ثالث را اجرا نمی‌کنند و به عنوان مثال پلیس بیمه شخص ثالث خودروها و موتورسیکلت‌ها را چک و بررسی نمی‌کند. طبق گزارشات ارائه شده حدود ۲ میلیون خودرو و ۸ میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی افزود:همچنین براساس گزارشات ارائه شده ما ۲ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور داریم که باید اصلاح شود و وزارت راه نیز عنوان کرده که بودجه کافی برای برطرف کردن این نقاط حادثه‌خیز را در اختیار ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تلفات و مجروحیت‌های ناشی از تصادفات خسارات پرداخت شده که سهم بیمه در این میان ۱۳ هزار میلیارد تومان و سهم صندوق تأمین خسارات ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا