اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوتیتر یکستون وسط

نخستین سمپوزیوم تحلیل صنعت نیشکر در خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، همزمان با هفته پژوهش، نخستین سمپوزیوم تحلیل صنعت نیشکر در خوزستان به همت موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۲۹ آذرماه ۹۸ در اهواز برگزار شد.
این سمپوزیوم با حمایت مالی هولدینگ سازه سدید در اهواز و با حضور اساتید دانشگاه دکتر منوچهر منطقی، دکتر حسین ولی عیدی، دکتر علی مهرابی و دکتر احمد ورزشکار و جمعی از مدیران استان، فعالین و پیش کسوتان صنعت نیشکر ایران و گروهی از شاغلین به تحصیل در رشته DBA برگزار شد.

‏در این سمپوزیوم اساتید دانشگاه بر ضرورت توجه به مدیریت زنجیره تامین و ارتقا انگیزش کارکنان از طریق تشکیل تعاونی های سهامی عام به عنوان مدلی موفق جهت سهام دار شدن کارکنان در صنایع بزرگ بر اساس اصل ۴۴ قانونی اساسی پرداختند.

دکتر فرزین یارمحمدی مدیرعامل هولدینگ سازه سدید با رونمایی رسمی از مدل علمی “بهره گیری از کلاسترهای صنعتی برای تحقق سازمان مبتنی بر تکنولوژی ساکروشیمی در صنعت نیشکر ایران”، ضمن تقدیر از مشاورین حوزه مطالعات استراتژیک هولدینگ سازه سدید تهیه این مدل که تدوین آن چهار سال به طول انجامیده است، بر لزوم عملیاتی شدن مدل در صنعت استراتژیک نیشکر تاکید کرد.

بنابر همین گزارش پیش از این نیز یارمحمدی، آمادگی خود را برای انتقال مالکیت یکی از کشت و صنعت نیشکری، نوسازی، تکمیل زنجیره تامین و پایداری و ارتقا اشتغال در این مجموعه اعلام نموده بود .

دکتر منوچهر منطقی عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس سازمان فضایی ایران و دبیر کارگروه فناوری های پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری، ضمن جمع بندی سمپوزیوم و با اشاره به شکوه عظمت شوش و هفت تپه در تاریخ تمدن ایران، خواهان استفاده از ظرفیت های موجود در قانون های تجارت و تعاون برای سرمایه گذاری جهت نوسازی صنعت نیشکر ایران، تکمیل زنجیره تامین نیشکر بر اساس مدل ساکروشیمی و حفظ و توسعه اشتغال در این صنعت شد.

در پایان دکتر حسین ولی عیدی، دبیر علمی سمپوزیوم، ضمن دعوت از کلیه اساتید دانشگاه، نخبگان و صاحب نظران صنعت نیشکر برای کمک به غنی سازی مدل پیشنهادی، خواستار بررسی بیشتر جنبه های عملیاتی مدل برای توسعه هر چه بیشتر استان خوزستان در قالب همایش های تحول آفرینی در اقتصاد منطقه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا