ایران و جهان

میزان تخریب در فتنه آبان‌ماه سال جاری ۲٫۵ برابر بیشتر از فتنه ۹۶ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، حسین عباسیان صبح امروز در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه در سرخس با اشاره به معنای بصیرت اظهار کرد: بصیرت یعنی ملاک شخصیت‌ها نباشد بلکه شاخص‌ها باشد، بصیرت یعنی قرآن روی نیزه ما را از قرآن ناطق دور نکند، یعنی جانباز صفین قاتل حسین(ع) می‌شود.

معاون سیاسی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه هدف از فتنه‌ها، امتحان، بصیرت و ولایتمداری است، گفت: در فتنه آبان ۹۸، این فتنه طی ۴۸ ساعت به‌صورت سخت‌افزاری تمام شد اما از لحاظ نرم‌افزاری و جنبه‌های مختلف آن بیان نشده است و نیاز به تبیین دارد.

وی با تاکید بر اینکه گران شدن بنزین اقدام درستی بود اما روش اجرای آن خیلی بد بود، گفت: در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از اصل غافلگیری به‌جای اصل اطلاع‌رسانی استفاده شده بود، مگر ما در دوران جنگ بودیم که از اصل غافلگیری استفاده شود، ضمن اینکه اصل اعتمادسازی باید اجرا می‌شد نه اعتمادسوزی.

عباسیان با اشاره به سازمان‌یافته بودن فتنه ۹۸، بیان کرد: میزان تخریب در فتنه آبان‌ماه سال جاری ۲٫۵ برابر بیشتر از فتنه ۹۶ بود و در این فتنه سازمان‌یافته از چراغ راهنمایی رانندگی گرفته تا از کارانداختن دوربین‌ها و حمله به فروشگاه‌ها و بانک‌ها به‌وسیله ابزارهایی مانند انبرهای بزرگ انجام می‌شد.

معاون سیاسی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به نقش لیدری زنان در فتنه آبان سال جاری، این روش را یک روش جدید توصیف و عنوان کرد: در این فتنه هیچگونه مطالبه‌گری انجام نشد و فتنه‌گران مستقیم شروع به آشوب و تخریب کردند.

وی با اشاره به علت حمایت رهبر معظم انقلاب از سران قوه در قضایای افزایش قیمت بنزین، گفت: دلیل اصلی حمایت از قانون‌گرایی بود و در این قضیه نیز مسؤولان را راهنمایی کردند و گفتند که باید اول کمک معیشتی واریز و سپس طرح افزایش بنزین اجرا می‌شد.

عباسیان با بیان اینکه رهبر خوب برای هر جامعه‌ای لازم است اما کافی نیست، عنوان کرد: باید نخبگان و مردم نیز نسبت به مسائل آگاه باشند و نمی‌شود که هر اتفاقی که می‌افتد رهبری جلو بیاید، باید بدانیم که رهبری مردم سالاری دینی را صادقانه قبول دارند.

معاون سیاسی سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه امروز به کار جهادی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: کار جهادی بی‌نظمی نیست، یکی از نماد‌های کار جهادی، شهدای هسته‌ای هستند و شهدا نهضت روشنگری را راه انداختند.

وی بیان کرد: اگر جهادگریز و ترسو انتخاب کنیم نتیجه‌اش را خواهیم دید و اگر فردی شجاع و جهادی انتخاب کنیم، نتیجه‌اش را می‌بینیم.

عباسیان با بیان اینکه در برهه‌‌هایی ما از شعارهای انقلابی غفلت کردیم و در برخی جاها عقب ماندیم، گفت: مدل افراد انقلابی‌پذیر با انقلابی‌گریز با هم تفاوت دارد و باید افراد انقلابی‌پذیر، استکبارستیز، پاک‌دست، اشرافی‌ستیز و فسادستیز را انتخاب کنیم.

معاون سیاسی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ۶۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در فضای سایبر هستند، گفت: ایجاد فضای یأس در کشور مناسب نیست و ناامید کردن مردم یک کار خائنانه است و باید پیامی که به بیرون منعکس می‌شود، پیام قدرت باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا