ایران و جهان

«مسعود سلیمانی» برگزیده جشنواره رازی شد/ اعلام جوایز برگزیدگان


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اصغر عبادی فر دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی امروز در نشست خبری این جشنواره در وزارت بهداشت با اشاره به جزییات معرفی برگزیدگان گفت: بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ۲۳ دی ماه در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس آمار شرکت کنندگان در گروه علوم بالینی و سلامت ۵۷ درصد و در گروه علوم پایه پزشکی ۴۱ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: در بخش ابداعات و اختراعات ۱۲ درصد کاهش شرکت کننده داشتیم و در مجموع میزان شرکت کنندگان در جشنواره رازی در این دوره ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمیت در این دوره با افزایش کیفیت شرکت کنندگان روبه رو بودیم.

عبادی فر یادآور شد: در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ۱۲ برگزیده داریم که در سه گروه علوم بالینی و سلامت، علوم پایه پزشکی و کمیته تخصصی ابداعات و اختراعات برگزیده شدند.

وی افزود: در این دوره در مجموع ۱۹۷ نفر از سوی دبیرخانه جشنواره داوری شدند. دو نفر رتبه اول، پنج نفر رتبه سوم، دو نفر در بخش محقق جوان و دانشجو و سه نفر در بخش پژوهش برتر برگزیده شدند. در بخش برگزیدگان حقوقی نیز دانشگاه ها و مراکز رشد برتر معرفی شدند.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی افزود: تعداد برگزیدگان حقیقی در سال ۹۰، ۴۳ نفر بود که با توجه به بازنگری اساسی در سال ۹۴ و توجه به کمیت و کیفیت به صورت همزمان و رساندن جشنواره به تراز ملی تعداد برگزیدگان به صورت منطقی به ۱۲ نفر رسید.

عبادی فر با اشاره به شاخص های امتیاز انتخاب محقق برتر گفت: این انتخاب بر اساس رزومه هشت سال اخیر، پتنت ثبت شده، مقالات چاپ شده و کتب تالیفی انجام گرفته است. در بخش علوم بالینی و سلامت ۵۵ پرونده محققان مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در گروه علوم بالینی و سلامت رتبه اول دکتر اصغر آقامحمدی، رتبه سوم دکتر جلال پورالعجل، دکتر نازی نمازی به عنوان محقق جوان انتخاب شدند.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی افزود: در همین گروه پژوهشگران برتر به ترتیب دکتر فرشاد فرزادفر، دکتر محمدعلی منصورنیا و دکتر غلامرضا روشن دل هستند.

وی با اشاره به برگزیدگان گروه علوم پایه پزشکی گفت: رتبه اول گروه علوم پایه پزشکی جشنواره به دکتر مسعود سلیمانی تعلق می گیرد، رتبه سوم به محمد حسن زاده محله و همچنین رتبه سوم مشترک به سعید امامی تعلق گرفت. همچنین محقق جوان این گروه بهمن یوسفی است.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با اشاره به برگزیدگان کمیته تخصصی ابداعات، اختراعات و فناوری خاطرنشان کرد:۲۲ پرونده در این گروه بررسی شدند، رتبه سوم به دکتر آرش خجسته به دلیل اختراع استخوان نیمه زنده و همچنین رتبه سوم به شرکت دانش بنیان (ژن درمانی خاورمیانه) به دلیل اختراع کارتی سلتراپی تعلق گرفت.

وی افزود: همچنین در بخش برگزیدگان حقوقی در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی در تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران، در تیپ دوم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در تیپ سه دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزیده شدند.

عبادی فر یادآور شد: در بخش کمیته های تحقیقات دانشجویی نیز در تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در تیپ دو دانشگاه علوم پزشکی همدان و در تیپ سوم دانشگاه علوم پزشک ایلام برگزیده شدند.

وی گفت: مراکز رشد برتر که از دوره پیش به جشنواره رازی اضافه شدند نیز در این دوره انتخاب شدند که در تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران، در تیپ دو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در تیپ سوم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انتخاب شدند. در بخش نشریات فارسی زبان نشریه بهداشت و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی تهران و در نشریات انگلیسی زبان نشریه مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزیده شدند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا