اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوتیتر یکستون وسطفرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: حضور ۴۰۰ ناشر و ارائه ۹۰ هزار عنوان کتاب در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

 

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ «محمد جوروند» چهارشنبه ۲۵ دی در مراسم رونمایی از پوستر چهارهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه از (۳۰ دی تا ۵ بهمن) در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برای بازدید عمومی برپا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در این نمایشگاه ۹۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد افزود: همچنین ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور برای شرکت در نمایشگاه دعوت شدند که از این تعداد ۴۵ ناشر از خوزستان است و پنج ناشر نیز از کشور عراق حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه همچنین هفت کتابفروشی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند اذعان داشت: سعی ما بر این است که شرایط حضور کتابفروشی های شاخص شهرستان ها را نیز در نمایشگاه کتاب استان را فراهم کنیم.

جوروند با بیان اینکه در این نمایشگاه ۸۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب ارائه می شود اضافه کرد: بن ها با تخفیف ۲۰ درصد ارائه می شود و برخی ناشران نیز تخفیفاتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برای کتاب ها در نظر می گیرند.

وی میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب سال گذشته را یک میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب ارائه و با استقبال خوبی مواجه شد که پیش بینی می شود امسال این میزان فروش افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نشست های تخصصی و علمی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب خبر داد و تصریح کرد: از مهمترین این برنامه ها نشست تخصصی با حضور دکتر غلامرضا اعوانی رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران است.

وی نشست تخصصی تاثیر قصه بر روان کودک و نوجوان با حضور دکتر قدم علی سرامی، بررسی دریچه های نیمه باز نقاشی در شعر حافظ با حضور دکتر سیما منصوری، آئین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده های شهدا، نشست شعرخوانی با حضور دکتر لیلا کردبچه و کارگاه تخصصی داستان نویسی با حضورمحمدجواد جزینی از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

جوروند ابراز کرد: همچنین نشست تخصصی اهمیت تلاوت قرآن معنامحور با تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور استان مهدی دغاغله از مفاخر خوزستان در حوزه قرآن، نشست تخصصی روانشناسی با عنوان اعتماد به نفس، عزت نفس، ابزار وجود و جرات مندی با حضور دکتر بهار بهادری، بررسی روند داستان نویسی در آثار عربی با حضور احمد حیدری، سهام سجیرات و مریم کعبی و نشست ادبیات کودک و نوجوان با حضور حسین تولایی در نمایشگاه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه نمایشگاه کتاب خوزستان، آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود عنوان کرد: علاوه بر این ها به بهترین تیتر با موضوع نمایشگاه  کتاب مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان، ۲ نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی نیز برگزار می شود.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان برپا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا